Yaricks Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hei! Prøver å finne en løstning på ett lite problem her. Jeg ønsker å ta dagens dato å legge til 30 dager til det når jeg setter det inn i MySQL databasen. Noen som har en løsning på det? Så hvis den tar dagens dato 30.04.2010, så skal den sette inn 30.05.2010 hvis dere forstår poenget mitt. Yaricks:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ønsker du å telle nøyaktig 30 dager frem, eller samme dato neste måned? Uansett,så tror jeg det lønner seg å beregne den nye datoen i det programmeringsspråket du bruker, og lagre den beregnede verdien i databasen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) MySQL har kraftige datofunksjoner: INSERT INTO table ( field ) VALUES ( DATE_FORMAT( DATE_ADD( NOW(), INTERVAL 30 DAY ), '%Y-%m-%d' ) ); Endret 30. april 2010 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Hm, ser poenget ja! Er sikkert for at det er for sent, men får en hersens feilmelding her, jeg ikke blir kvitt, uansett hva jeg prøver... ERROR: Unknown Punctuation String @ 80STR: -% Har sittet med MySQL manualen å prøvd å finne en logisk løsning på hvorfor den skulle klage, men hjelper ikke. Prøvde å fjerne "-" og, men går forsatt ikke igjennom. UPDATE `Users` SET `NextApp`='DATE_FORMAT(DATE_ADD(NOW(),INTERVAL 1 MONTH),'%Y-%m-%d')' WHERE `UserID`='100' LIMIT 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Dropp omtrent alle fnuttene i spørringen din. EDIT: Og husk at 1 MONTH er mellom 28 og 31 dager, ikke 30 som du etterspør. Endret 1. mai 2010 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Se der ja! Fixed! Og ja, jeg vet at 1 month ikke er 30 dager, men brukte det for å teste det. Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå