Gjest gjest Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hei Har i det siste begynte å bekymre meg litt for min mor, da jeg mener hun drikker for mye. Det blir gjerne 6 øl hver dag, 5 - 6 dager i uken. Dette har i grunn pågått i en lengre periode på 3 - 4 år. Jeg har forsøkt å snakke med henne om det, men da sier hun bare at slik får det være. Jeg gir snart opp, og hadde det ikke vært for at jeg har en søster på 10 år som desverre blir boende sammen med alkisen i noen år til hadde jeg gjort det. Selv er jeg 19 og flytter til høsten. Så hva kan jeg gjøre? Kan jeg ta kontakt med barnevernet før jeg flytter slik at de ser på saken? Og koster det penger? Setter pris på svar Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hei Har i det siste begynte å bekymre meg litt for min mor, da jeg mener hun drikker for mye. Det blir gjerne 6 øl hver dag, 5 - 6 dager i uken. Dette har i grunn pågått i en lengre periode på 3 - 4 år. Jeg har forsøkt å snakke med henne om det, men da sier hun bare at slik får det være. Jeg gir snart opp, og hadde det ikke vært for at jeg har en søster på 10 år som desverre blir boende sammen med alkisen i noen år til hadde jeg gjort det. Selv er jeg 19 og flytter til høsten. Så hva kan jeg gjøre? Kan jeg ta kontakt med barnevernet før jeg flytter slik at de ser på saken? Og koster det penger? Setter pris på svar En som har et såpass stort daglig konsum over flere år, og som attpåtil beneketer at dette er et problem, er nok alkoholiker ja. Du kan når som helst ta kontakt med barnevernet, og det er helt gratis i den forstand at det ikke vil koste penger å gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå