miXer Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Jeg prøver å lage et program nå kalt program1 som skal gjøre følgende: - Starte et externt program nå kalt program2 - Få program1 til å sjekke om det finnes f.eks en knapp i program2 og hente ut dens text verdi Er dette mulig, og isåfall how? Endret 30. april 2010 av miXer Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 - Starte et externt program nå kalt program2 Process proc = Runtime.getRuntime().exec("program2"); Har ingen gode ideer for hvordan du kan sjekke for en knapp i program2. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det kommer helt ann på hva program2 er... Dersom program2 er en exe fil som er uavhengig av Java, så kan du nok ikke det. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Greia med programmet jeg vil lage er et slags test program, som skal kunne starte et hvilket som helst program angitt og testes om det fungerer. Slik som: - Trykk på knapp "Hei" - Er resultatet "OK" Og kunne få ut info om dette stemmer. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Så du vil lage et java program der du kan velge et windows program som f.eks. paint eller notepad, og så lese data ut fra de programmene? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Vel, ikke helt. Programmet er ment for programmer jeg selv programmerer. At programmet på en måte kan sjekke om visse funksjoner og knapper og slikt fungerer programatisk, uten at jeg selv trenger å fysisk trykke på knapper og sjekke verdier og slikt. Slik som Cucumber Endret 30. april 2010 av miXer Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Ja, da er det absolutt mulig. Måten du gjør det på kan nok være å implementere et interface i alle programmene du ønsker å kunne åpne, som har en metode som gir deg tilbakemelding på det du ønsker. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Du kan sjekke ut Robot klassen. Kanskje den kan hjelpe deg med det du har tenkt å gjøre? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Nei, Robot klassen er for å styre windows sine innebygde metoder. Han skal kjøre et annet Java program, mest sansynlig en annen class file, eller en jar file, fra et Java program. Det blir på en måte som om de kjører som plugins til programmet. Tror jeg da. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Nei, Robot klassen er for å styre windows sine innebygde metoder. Han skal kjøre et annet Java program, mest sansynlig en annen class file, eller en jar file, fra et Java program. Det blir på en måte som om de kjører som plugins til programmet. Tror jeg da. Det trodde jeg først også, men så snakket han om å teste GUI programatisk... Du har sikkert rett, men infoen skader ikke Endret 2. mai 2010 av Patton Lenke til kommentar
miXer Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Dere har igrunn begge rett. I utgangspunktet ville jeg at dette programmet skulle kunne teste et hvilket som helst program, uansett språk og uansett om jeg har lagd det eller ikke, men det blir vel mest sannsynligvis veldig vanskelig. Tanken var å kjøre GUI test. Altså få mitt program til å programatisk trykke på en knapp i det startede programmet og sjekke verdien og slike ting. Lenke til kommentar
hallegyn Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg prøver å lage et program nå kalt program1 som skal gjøre følgende: - Starte et externt program nå kalt program2 - Få program1 til å sjekke om det finnes f.eks en knapp i program2 og hente ut dens text verdi Er dette mulig, og isåfall how? Sjekket delicious-kontoen min, og som jeg trodde, det var noen linker der fra sist jeg lurte på det samme. (Ikke java, men de burde kunne løse problemet.) http://pywinauto.pbworks.com/ http://www.tizmoi.net/watsup/intro.html http://pywinauto.pbworks.com/ I tillegg kommer naturligvis http://www.autohotkey.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå