Gå til innhold

Telenor Surfprat XL vs Netcom Italk large

Anbefalte innlegg

Er en STOR forbruker av telefon, og skrivere opptil 1200- til kanskje over 2000sms pr mnd, ringer mye og surfer jo også litt på nettet. Skrev en kveld 120sms på noen timer.

Ser Telenor XL betaler man 1099kr i mnd.

Da får man:

3000 Gratis ringeminutter med startpris!

2000 Gratis SMS

Ubegrenset trafikk på internett

Italk Large betaler man 998 for pr mnd

Da får man :

Ubegrenset ringeminutter uten startpris!

Ubegrenset SMS

Ubegrenset MMS

Ubegrenset trafikk på internett

Ingen startpris

Hva er ulempen med disse abonomentene? For meg ser det ut som Netcom har alle fordelene!

har nå surfprat XL, er bruddgebyret på 4800kr verdt det?

Endret av InstanZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med brudd på telenor, om jeg bryter og betaler bruddgebyret, må jeg fortsatt betale ned på telenor sitt abonoment ut de 12 mnd?

Så hvis jeg velger Netcom nå, så betyr det at jeg betaler ned på netcom og telenor samtidig?

Lenke til kommentar

Du betaler ikke flere månedsgebyr når du har betalt bruddgebyr. Om det vil lønne seg for deg må du nesten finregne på. Kanskje Talkmore kan passe for deg, med Talkmore Fastpris (3000 min 150 SMS) og med tilleggspakkene Fastpris data og Fastpris SMS (1000 SMS), det gir en totalpris på kr 687 pr mnd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville heller gått for Djuice Combi Large. Det koster 499 kroner i måneden og har 3000 sms og 3000 ringeminutter inkludert. Det er ingen oppstartspris, og med Djuice Friends sparer du også dine ringeminutter om du har venner med Djuice, siden disse sender og ringer gratis til hverandre uansett Djuice-abonnement.

Selv har jeg Djuice Combi Medium med 500 ringeminutter og 500 sms inkludert for 275 kr i måneden. I tillegg har jeg mobilsurf med 500MB inkludert som koster 99 kr i tillegg. Er superfornøyd! :)

Og hvis man går på Telepriser, så er faktisk Djuice billigst.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Telenor Mobil har rundt 900 flere HSPA 3G sendere i forhold til Netcom. Forskjellen er betydelig utenfor østlandsområdet, så det er verdt å sjekke dekningskartet. Imidlertid kan det jo godt hende Netcom har god 3G dekning i dine områder. På GSM er forskjellen mindre, men i distriktene og Nord-Norge kan det være noe forskjell.

Ang pris:

Netcom

Kombinasjon av andre prisplaner hos Netcom kan gi betydelig lavere pris enn italkLarge (som koster 899kr/mnd uten bindingstid). Du sparer litt om du bytter til denne kombinasjonen:

iConnect 5GB + sms-pakke 2000mld + snakke-pakke 3000min = 678kr/mnd. 1099-678 = 421 *12mnd = 5052 - 4800 = 252kr spart for 1 år når du har trukket fra bruddgebyr. Startpris tilfaller på både netcom og telenor abo, så det kommer i tillegg. Imidlertid: Hos Netcom er dette 0,45, hos Telenor 0,79. Har du 300 samtaler pr mnd vil du da spare ytterligere 102kr/mnd ved bytte til Netcom, og da 252+102*12 = 1456kr i løpet av ett år inkludert bruddgebyret. ItalkLarge vil kun lønne seg vs iConnect om du har ca 500 samtaler eller mer pr mnd, eventuelt noe mer enn 2000 SMS pr mnd (eller en kombinasjon av de to). Portering fra Telenor til Netcom tar ca 10 dager.

Djuice

Djuice vil i mange tilfeller være prisguinstig. Djuice Combi L til 499pr mnd for 3000sms/3000min uten oppstart + 299 for tilleggstjeneste 5GB mobilt bredbånd = 798/mnd. Dette vil lønne seg om du har flere enn ca 260 samtaler pr måned, eller noe mer enn 2000sms pr mnd. Ved 300 samtaler pr mnd sparer du 1644kr for 1 år inkluder bruddgebyret, og dermed billigere enn Netcom. Djuice er et telenorselskap. Siden dette blir skifte innad i Telenor, slipper du å vente på portering (tror jeg). Trolig det beste tilbudet om du sender mer enn 2000 sms pr mnd, samt har veldig mange samtaler (>300).

Talkmore

Talkmore har også fastpris abo 3000min uten oppstart/150sms til 349/mnd. Legger du til mobilt bredbånd 5GB + ekstra 1000sms haver du på 687 kr/mnd. Da kommer sms ut over 1150 pr mnd i tillegg til 0,34kr/stk. Dette er dyrere enn Djuice om du sender mer enn 1500sms/mnd. I forhold til Netcom Iconnect er det dyrere ved mer enn 1500sms/mnd gitt at du ringer 300 eller færre samtaler pr mnd. Talkmore er også et telenorselskap. Usikker på om dette blir vanlig portering, eller om det kun tar kort tid å skifte (vanlig portering tar ca 10 dager)

Merk at ingen abonnemnet fra hverken Telenor eller Netcom tilbyr ubegrenset internett, farten settes betydelig ned etter 4-5GB pr mnd og kan ikke lenger kalles for "mobilt bredbånd". Dette står somregel med veldig liten skrift/dårlig synlig i reklamemateriell!. Grensen for mobilt bredbånd er 640Kbit/s nedlasting, og Telenor og Netcom setter ned farten til langt under dette, 100-200Kbit/s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...