Cosmic^ Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg sitter og prøver å få det interne 3G-kortet på en Lenovo T410 med Windows XP Professional til å virke. 3G-kortet er av typen Qualcomm Gobi 2000 Wireless HS-USB Ethernet Adapter 9205. Jeg brukte System update programvaren fra Lenovo og den fant driveren til kortet og installerte den. Kortet vises i enhetsbehandling og kommer opp som en lokal tilkobling under Nettverkstilkoblinger. Problemet er at jeg ikke finner noen software for oppkobling til dette kortet noe sted, hverken på Lenovo eller Quallcoms nettsider. Har prøvd å sette opp en manuell tilkobling i Windows med et NetCom simkort. Har snakket med NetComs supportavdeling og de sa jeg skulle bruke *99# som oppkoblingsnummer. Hvis jeg bruker dette, ser det ikke ut som om det blir gjort forsøk på å koble opp i det hele tatt. Feilmelding "678: Den eksterne datamaskinen svarte ikke" kommer opp med en gang. Tror jeg må ha en eller annen form for programvare som faktisk detekterer om det står i et simkort. Dette blir umulig for meg å se hvis jeg bare setter det opp manuelt i Windows. Noen som har noen ideer om programvare jeg kan bruke, eller har noen andre ideer? Lenke til kommentar
avo Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Dobbeltsjekk at SIM-kortet sitter rett vei i maskinen. Jeg bannet og feilsøkte en del time rpå min T400S, og oppdaget til slutt at SIM.kortet satt feil vei Etter å ha snudd det rett vei gikk jeg rett på nett med *99# Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Har prøvd å sette inn Sim-kortet alle mulige veier nå, men det fungerer fortsatt ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+agfgvx Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Har prøvd å sette inn Sim-kortet alle mulige veier nå, men det fungerer fortsatt ikke. Fant du ut av hvordan du får det til å funke? Har selv en T410s og Telenor SIM-kort. Puttet det inn, men hva gjør man så? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Software'n du trenger er Thinkvantage / ThinkPad Access Connections fra Lenovo. Lenke til kommentar
Cosmic^ Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Jeg fikk det aldri til å funke nei. Prøvde med Access Connections, men den ville heller ikke. Når jeg prøver på en maskin med Windows 7 går alt lekende lett. Så lenge man har installert driveren kommer 3G-kortet opp som en egen oppkobling, og man kobler opp som mot trådløst nettverk. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg fikk det aldri til å funke nei. Prøvde med Access Connections, men den ville heller ikke. Når jeg prøver på en maskin med Windows 7 går alt lekende lett. Så lenge man har installert driveren kommer 3G-kortet opp som en egen oppkobling, og man kobler opp som mot trådløst nettverk. Hvis du bruker access-connections så fikser jo den alt automatisk for deg. - Du velger WWWAN istedet for WLAN i oppstartsbildet til access connections, og hvis driverne er riktig installert så vil du få opp telenor/netcom på samme måte som et trådløst aksesspunkt, og det er bare å trykke "koble til". Hvis Access connections klager over at den ikke finner SIM-kortet, så ville jeg tro det er en hardware feil. - Har vært borte i akkurat det samme selv, og hovedkortet på PCen måtte byttes for å få det til å virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå