Gaute65 Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 En distro jeg kunne tenkte at du omtalte, er Pclinuxos 2010. Det er en nybegynnervennlig distro, som skiller seg utfra Ubuntu og de andre med at det er en rullende utgivelse. Lenke til kommentar
Dafflus Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Lurer litt på hvilket filsystem som må være på minnepinnen? NTFS eller FAT32 ? eller funker begge deler ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Lurer litt på hvilket filsystem som må være på minnepinnen? NTFS eller FAT32 ? eller funker begge deler ? Begge to vil nok fungere men du kan nok risikere litt problemer hvis du går for NTFS så FAT32 er nok det sikreste valget. Lenke til kommentar
Dafflus Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 NTFS funka fint det Men sliter med å få nettverket til å fungere :S Alt funka igår når eg la meg, men nå finner eg ikke nettverket i det hele tatt, nå finner den bare naboen sine nettverk. Og eg vet nettverket er oppe og går fordi windows finner det med engang. Noen som har noen tips? Dette er da på en Asus EEE 1000HE og Ubuntu 10.04 Netbook Remix Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Lazarus (pascal) Bruker Delphi mye og takker for tipset om Lazarus, 'efikkan' Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 NTFS funka fint det Men sliter med å få nettverket til å fungere :S Alt funka igår når eg la meg, men nå finner eg ikke nettverket i det hele tatt, nå finner den bare naboen sine nettverk. Og eg vet nettverket er oppe og går fordi windows finner det med engang. Noen som har noen tips? Dette er da på en Asus EEE 1000HE og Ubuntu 10.04 Netbook Remix Jeg gjetter på at du har wpa sikret nettverk. Flere som har samme problem. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1473417 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Note; Jeg bruker Bibble5 som bilderedigeringsprogram. Det er koda via Qt bibliotekene så det funker på Linux (Ubuntu) og andre plattformer (som Win og Mac). Dog ikke gratis. Kom til å tenke på dette innlegget når jeg leste noe for litt siden. Når kanskje ikke helt på samme nivå som Bibble Pro 5 eller retter seg helt mot samme brukergruppe, men et program som heter RawTherapee har nå blitt gitt ut som åpen kildekode, og kan lastes ned gratis for Linux (så vel som Windows). Det ser forsåvidt ut til at versjonen som er tilgjengelig fortsatt er på Alpha-stadiet. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hah, genialt at Ubunchu nevnes. Husker jeg leste 1. kaptitel da den startet i fjor. Helt grei, men noe lav standard m.t.p. at det er en offisiell utgivelse. Nå vet jeg ikke hvordan den har utfoldet seg, men introduksjonen var temmelig overfladisk, så det plotmessige originalitetsmomentet holdt ikke lenge for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har intallert Ubuntu i en VM-maskin, og får feilmelidng "An error occurred while mounting /mnt/hgfs" På toppen av det hele fungerer ikke tastaturet... Noen som har en kjempeide? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hvilken VM har du brukt? (VirtualBox, VMWare, etc) Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Fantastisk artikkel. Denne er så perfekt for sånne som meg. Dette er jo omtrent en gjennomgang å regne. Har lagt den til i bokmerker, tommel opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå