logicfail Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Du glemte spillet: Heroes of Newerth... Glem det... det er open beta, glemte meg. Endret 30. april 2010 av logicfail Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det høres nesten ut som du har lastet ned server utgaven. *Facepalm* Takk. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det høres nesten ut som du har lastet ned server utgaven. *Facepalm* Du mener en slik en: Du er ikke den første som har gjort en slik feil. Håper du får det morsomt med ubuntu. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Topp artikkel! Et lite tips til til alle Ubuntuere, forandre skriftstørrelsen! Ubuntu bruker vanligvis størrelse 10, noe som er uhorvelig stort. Prøv 8, kanskje 9, og du vil trolig oppleve et mye "roligere" og penere skrivebordsmiljø. Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Bra artikkel! Veldig bra, den vil nok bidra til at flere får øyne opp for Linux og kan tenke seg å prøve. Og nettopp derfor er jeg usikker på hvor klokt det var å begynne å ramse opp alle mulige derivater - du tok litt av der, ikke sant? Jeg mener, bare å peke på Ubuntu og Kubuntu og kanskje et par flere hovedvarianter holder. Å liste for mange varianter kan gjøre folk usikre og forvirrede, tror jeg. Men ellers veldig bra artikkel . Lenke til kommentar
vegham Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Glimmrende artikkel og veldig bra tiltak med å skrive alterantive programmer i slutten av artikkelen. Det vil hjelpe nykommere betraktelig.Ser frem til en like god artikkel når 10.10 kommer Forøverig: TYPE PROGRAM ALTERNATIVER Lydavspilling Listen, audacious2 Programmering Netbeans, bluefish Endret 30. april 2010 av Wulong Lenke til kommentar
Gompedyret Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Tommelen opp herfra også! Ørneøynene mine har oppdaget en liten feil på førstesiden, dog: "Oppstartshastigheten har blitt ytterligere redusert." Noe slikt som "Oppstartstiden har blitt ytterligere redusert." klinger riktigere. Lenke til kommentar
nilsnilspils Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Tusen takk for artikkelen, veldig nyttig info! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Sort skjerm, og maskinen henger etter at jeg velger "install ubuntu"...hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Sapphire Radeon HD 5870. Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Er ATI-drivere jeg mener. Jeg hadde problemer med ATI-kort i Ubuntu, men etter oppdateringen fungerer det fint så langt jeg kan se. Da har jeg oppdatert til 10.04 og det virker jo ... greit. Oppstarten er definitivt tregere enn forrige versjon, men det kan jeg leve med. Åpne ATI-driverne ser ut til å funke veldig bra , men BankID er fortsatt ugrei. Tipper det er applikasjonen i seg selv, men det er utrolig frusterende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 bør jeg installere forrige versjon og oppdatere? kan det gjøres via f.eks pakkebrønnen? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Du har vel et valg nede som heter "moduser" eller noe sånt (har ikke prøvd siste plate), så velger du "sikker grafisk modus". Alternativt kan du alltids legge inn forrige versjon og oppdatere ja, du får opp valget i oppdaterings-vinduet. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Kjempebra artikkel! Ubuntu er selvfølgelig lastet ned og brent ut. Eneste problemet er at jeg får ikke opp valget "installer side om side" når jeg skal installere. Tenkte derfor jeg kunne installere det på en egen partisjon som er på 15gb, men den dukker ikke opp under partisjoner når jeg velger avansert. Er snakk om en laptop med 3 partisjoner på 1 disk. 1 partisjon til WIN7, en til lagring og en siste som jeg har satt av til ubuntu. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Det var rart Chris. Den fant min helt av seg selv. Savner xbmc though. Ikke lagt ut enda. Klarer ikke å kompilere selv :-/ edit. Innstallerte xubuntu. Ikke at det skal være noen forskjell. Endret 1. mai 2010 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det som holder meg til Windows (7) er at jeg har et Nvidia skjermkort i hovedkortet og en 4870, der begge brukes for å drive 3 skjermer. Går den konfigurasjonen enklere nå? På alle mine andre maskiner kjører jeg Linux da Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg har brukt Kubuntu 10.04 på de to desktopmaskinene jeg bruker hver dag (hjemme og på jobb) siden alfa 4 og gjennom beta 1 og 2. Stabiliteten, hastigheten og funksjonene har vært flott, og mine to 9.04 og 9.10 skal snart oppdateres. I går reinstallerte vi kontorserveren fra 8.04 server til 10.04 server og la inn en 10.04 server i en virtuell KVM-maskin. En tilsvarende virtuell 10.04 installerte jeg også på min hjemmeserver. Alt av installasjon og bruk går som på skinner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Fantastisk artikkel. Kanskje litt symptomatisk at det er fra en som skriver om Linux/Ubuntu. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har fått installert det nå. Skriver fra Ubuntu. Aktiverte 3D effekter på skrivebordet. Heftig lol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå