Beritaron Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ubuntu 10.04 Lucid Lynx ligger klar for nedlasting på Ubuntu sine servere. Les (nesten) alt om denne utgivelsen her. Les mer 4 Lenke til kommentar
lassegs Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Wow, syk artikkel. Godt jobba Olav! Lenke til kommentar
Atald Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Absolutt en av de bedre artiklene jeg har sett her. Imponerende oversikt for nye brukere. Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Bra artikkel, bruker selv forrige versjon av Ubuntu. Vurderer dessverre å gå tilbake til Windows pga. så og si ubrukelige drivere til ATI-kortet mitt (Radeon 4850HD, jeg kjører proprietære drivere da de fungerer best) samt at det tar år og dag før BankID starter opp på 64-bitsversjonen Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 side 7: Ubuntu Netbook Remix er Ubuntu med skall for Gnone tilpasset nett-PC-er. Hva er Gnone? Lenke til kommentar
crashmag Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ubuntu er så som så. Men din artikkel derimot var utrolig bra. Gir et godt perspektiv på hvordan ting ser ut. Gjerne legg til: Skjermbilder av alternative programmer. Legg til "SMPlayer" som media avspiller. (Finnes også for Windows og da trenger en ikke noe annet. Basert på MPlayer og er mer rett frem enn "KMPlayer".) Stå på! Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Meget bra artikkel. Ville kanskje tatt med litt mer om nyere OpenOffice og litt mindre om Gimp men det blir småpirk. startet oppgradering fra 9.10 (karmic) til 10.04 på 2 maskiner i går, det eneste som irriterer meg litt er at den stopper for å spøøre meg om småting underveis istedenfor å ta eventuelle avklaringer i starten eller på slutten. min gamle Dell Latitude 600 brukte 40 sec på å boote 9.10, skal poste ny boottid med 10.04. edit:ny boottid 37 sek så ikke mye å hente. men gammel hw da:-( for newbies er det også greit å vite at ikke-åpne kodeker ikke følger med ubuntu dom default. så hvis du fyrer opp en mp3 vil du bli spurt om å laste ned denne kodeken (dette er i praksis smertefritt sålenge du har nettilgang men jeg var uten musikk i fjor sommmer da jeg hadde glemt å prøvekjøre en mp3 før jeg tok med nyinstallert pc på hytta uten nett:-( ). Pr i dag er mitt største "problem" med ubuntu at jeg ikke får planlagt nytt kjøkken da alle kjøkkenleverandørene bruker Shockwave som ikke kjører på linux. (og det er ikke stabilt nok under Wine) tips til newbies er dessuten å hive ut evolution til fordel for thunderbird som etter min mening er en mye bedre mailklient. Endret 30. april 2010 av firefox Lenke til kommentar
program Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 @Saiko: Det problemet ble borte for meg da jeg oppdaterte til 10.04. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Fantastisk artikkel! (ut i fra mengden, det tar litt tid før jeg får lest gjennom den) Den som venter på noe godt .. venter ikke forgjeves. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Topp artikkel. Takk til HW for den. Tror både Mint og CrunchBang har skiftet til Debian-base forøvrig. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Fantastisk artikkel Jeg ønsker meg flere slike Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Mann, for en sykt omfattende artikkel! Stå på, virker som de eneste som skriver artiklene sine selv på Hardware om dagen er de som jobber med linux... Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Veldig bra artikkel dette....vellskrevet og informativ Ble litt sugen på å teste nå...det skal innrømmes Lenke til kommentar
Smif Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Årets artikkel! (burde vært en kåring for sånt)Dette er måten å spre det gode budskap på... Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 @Saiko: Det problemet ble borte for meg da jeg oppdaterte til 10.04. Interessant, var det bankID-problematikken som forsvant eller er det faktisk mulig å kjøre ATI-kort på åpne drivere nå? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Oppgraderte laptopen min Asus UL30A til denne versjonen og da sluttet alle acpi events å fungere. Kanskje man må ta en clean install. Så jeg installerte heller den gamle versjonen på nytt. Den er jo rask nok den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Vi trenger denslags folkeopplysning om M$ alternativene. Bra !!! Note; Jeg bruker Bibble5 som bilderedigeringsprogram. Det er koda via Qt bibliotekene så det funker på Linux (Ubuntu) og andre plattformer (som Win og Mac). Dog ikke gratis. Lenke til kommentar
program Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 @Saiko: Det problemet ble borte for meg da jeg oppdaterte til 10.04. Interessant, var det bankID-problematikken som forsvant eller er det faktisk mulig å kjøre ATI-kort på åpne drivere nå? Er ATI-drivere jeg mener. Jeg hadde problemer med ATI-kort i Ubuntu, men etter oppdateringen fungerer det fint så langt jeg kan se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå