Gå til innhold

mye forkjøla før jeg kommer i form! why?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er en jogger, som jogger i snitt ca.2 mil i uken, og deltar i noen løp i løpet av sesongen. Jeg løper alt fra 3km til 21km når jeg er i form.

Dette året(denne sesongen) har jeg forsøkt å komme i gang igjen, men etter et par turer ender jeg opp forkjølet og får en setback. begynner nå å bli rimlig lei. Føler at kostholdet er ok, og jeg forsøker penerer og penere for hver gang jeg prøver å komme igjen igjen.. Hva kan dette være? Har jeg så dårlig imunforsvar?? noen som har opplevd startproblemer som dette på sesongen?

Det skal legges til at jeg jobber skift (helkontinuelig), og er småbarnspappa, så jeg sover veldig rotete og er ofte døgnvill. 6 timer er nesten maks sammenhengende.

......begynner å gå på psyken løs detta nå... Grrrr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Sove mye i perioder og Steinalder kost høres jo utrolig bra ut. Skumleste linken din nå,å må si den faktisk var inspirerende ;) For tiden lever jeg av brødskiver både morgen og kveld, så det skal faktisk bli en fryd å bytte ut dette ;)

Det blir en utfordring å prøve å få til denne steinalderkosten da jeg sjeldent har mye tid til overs, men jeg skal iallefall prøve ;) takker for tipsene!

Lenke til kommentar

Vitamin og mineral mangel som du sier er ofte og i de fleste tilfeller hoved grunnen til at folk blir sjuk. Den enne grunnen for at jeg nevnte sukker er fordi at sukker bruker vitamin og mineral lagrene i kroppen til å lage sukker over til energi. Fordi sukker ikke har disse mineralene og vitaminene kroppen trenger til å sukker til energi. Hvis du inntar mye sukker og ikke tilstrekkelig med vitaminer og mineraler så blir det vitamin mangel i kroppen, og ofte er det hvis et vitamine eller mineral mangler så er hele systemt fucked som fører til svekket immunsystem.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er nok muligens vitaminmangel som kan være årsaken her, så sukker har jeg kuttet ut helt. Av vitaminer tar jeg C-vitamin\Sink samt Omega-3 kapsler\Tran, ikke mye men en +.

Siden jeg startet denne tråden har jeg blitt Smoothie-junkie, så det blir mye frukt\bær-mixer.

Må si jeg er spent på om denne steinalderkosten virker :) Uansett så er det jo veldig godt med egg og bacon til frokost, hehe. Kolestrolkost ja, men veldig godt!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

2 og 1/2 uke har gått og jeg har kommet meg godt i gang. Har hatt 1 kort økt, 1 intervalløkt og en langkjøring denne uken og er i stigende form, ser ut som jeg har kommet meg igjennom den sårbare fasen, endelig :) Så ser ut som steinalderkost virkelig har hjulpet. Jeg kjører også 2xfruktsmoothier om dagen, litt overkill,men det er godt og sunt (selv om det er nok litt mye sukker i 10 fruktenheter om dagen)...

Skal snart begynne med styrketrening av bena for å bygge støttemusklene som jeg trenger til asfalt maraton, hehe... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...