TeisL Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hei, Jeg skal sette opp apache2 slik at jeg har noen prosjekter på dev.project og et annet prosjekt på dev.iw3. Det jeg har gjort til nå er å sette opp en virtual host i apache2/sites-available/default sånn som dette: <VirtualHost *:80> ServerAdmin [email protected] DocumentRoot /var/www/dev.project ServerName dev.project ServerAlias dev.project *.dev.project <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> <Directory /var/www/dev.project> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride None Order allow,deny allow from all </Directory> ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/ <Directory "/usr/lib/cgi-bin"> AllowOverride None Options +ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch Order allow,deny Allow from all </Directory> ErrorLog /var/log/apache2/error.log # Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit, # alert, emerg. LogLevel warn CustomLog /var/log/apache2/access.log combined Alias /doc/ "/usr/share/doc/" <Directory "/usr/share/doc/"> Options Indexes MultiViews FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Deny from all Allow from 127.0.0.0/255.0.0.0 ::1/128 </Directory> </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerAdmin [email protected] DocumentRoot /var/www/iw3/html ServerName dev.iw3 ServerAlias dev.iw3 *.dev.iw3 <Directory /var/www/iw3> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride All Order allow,deny allow from all </Directory> ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/ <Directory "/usr/lib/cgi-bin"> AllowOverride All Options +ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch Order allow,deny Allow from all </Directory> ErrorLog /var/log/apache2/error.log # Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit, # alert, emerg. LogLevel warn CustomLog /var/log/apache2/access.log combined Alias /doc/ "/usr/share/doc/" <Directory "/usr/share/doc/"> Options Indexes MultiViews FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Deny from all Allow from 127.0.0.0/255.0.0.0 ::1/128 </Directory> </VirtualHost> Sånn som det er nå, så fungerer dev.project, men ikke dec.iw3. Jeg har min mistanke om at jeg har feilen i /etc/hosts eller i alle fall med IPene... /etc/hosts ser slik ut: 127.0.0.1 dev.project 127.0.0.1 dev.iw3 127.0.1.1 teis-laptop # The following lines are desirable for IPv6 capable hosts ::1 localhost ip6-localhost ip6-loopback fe00::0 ip6-localnet ff00::0 ip6-mcastprefix ff02::1 ip6-allnodes ff02::2 ip6-allrouters ff02::3 ip6-allhosts Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Første som slår meg er at document root og directory for iw3 ikke er de samme... Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Mm, jeg må ha det som er i /html mappa det er dit dev.iw3 skal peke, men prøvde å sette begge pathene til samme sted. (/var/www/iw3/html) Men får samme feilmelding hele tiden: Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Erroren i loggen er: ] /var/www/iw3/html/.htaccess: Invalid command 'RewriteEngine', Noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Du må aktivere rewrite engine modulen: sudo a2enmod rewrite Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Okei, takk for det. Da forsvant feilmeldingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå