Gå til innhold

Sony saksøkes for fjerning av funksjoner (PS3)


Anbefalte innlegg

Unnskyld meg, men er det mange som bruker den muligheten her? og hva bruker dere den til? Jeg ser liksom ikke helt greia med muligheten til å legge inn flere os på en spill konsoll... Men det kan kanskje være fordi jeg er rar... Hvor for de la den til er vel en helt annen grunn enn at den ble... Mest sansyligvis ble den lagt inn som en debug software loader den gangen den ble inkludert. Men hvorfor de ikke har fjernet den før er meg helt uforstårlig. Må innrømme at jeg personlig har aldri sett helt vitsen med den der. Kan noen komme med en saklig forklaring som ikke inneholder brudd på kopisperrer/anti-piracy/DRM????

 

Å kunne bruke PS3 som mediasenter som er kobla til TVen, slik at du kan ha alt i ein boks (spele konsol, DVD spelar, bluray spelar, CD spelar, til å vise heimevideo og fotografier, harddisk opptakar, osv).

 

Men i det store og heile så er det nok prinsippet som er viktigast her. Om Sony kan fjerne denne funksjonen ved å kalle det eit sikkerheitstiltak kva er så den neste funksjonen som forsvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men er det mange som bruker den muligheten her? og hva bruker dere den til? Jeg ser liksom ikke helt greia med muligheten til å legge inn flere os på en spill konsoll... Men det kan kanskje være fordi jeg er rar... Hvor for de la den til er vel en helt annen grunn enn at den ble... Mest sansyligvis ble den lagt inn som en debug software loader den gangen den ble inkludert. Men hvorfor de ikke har fjernet den før er meg helt uforstårlig. Må innrømme at jeg personlig har aldri sett helt vitsen med den der. Kan noen komme med en saklig forklaring som ikke inneholder brudd på kopisperrer/anti-piracy/DRM????

La inn linux som jeg hadde NES/SNES emulator på, + driver til PS3 kontroller =)

 

Ellers var den bedre som medieavspiller, støtter flere formater etc. Problemet var at man ikke fikk bruke Sonys superraske RAM på 3ghz, og man satt dermed med 256MB RAM.

 

Det er litt teit å klage på at de fjerner de. Man har i dag ikke bruk for det, da det nesten ikke eksisterer noen PPC-linuxversjoner igjen.

Yellow Dog Linux og Ubuntu funket bra. Det er ikke teit å klage på at Sony fjerner funksjoner vi kunder har betalt for. Det er helt naturlig.

Lenke til kommentar

Jo, om de kjøpte PS3 av den grunn, så kan jeg skjønne det.

 

Nå til dags er det stort sett bare en uoffisiell versjon av Ubuntu og YDL som virker. Og helt ærlig, så var det ganske treigt! Når jeg brukte det, hadde jeg swap mot flashminne, noe som funket ganske greit, helt til den røyk etter et år. Til meg var det bare morsomt å kjøre linux på konsollen, så ingen særlig stor nytteverdi av det ellers. Nå har jeg egen HTPC også som gjør god nytte for seg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...