Gå til innhold

Ubetalt lønn

Anbefalte innlegg

Hei

Fra januar til mars var jeg i en jobb der jeg for det meste hadde mine arbeidsoppgaver på data. Oppgavene mine var enkle og kunne gjøres fra hvor som helst med nettilgang. Ettersom lokalene til min arbeidsgiver var under oppussing, måtte jeg sitte på et møterom. På det møterommet var det møter så og si hver dag, så jeg ble litt lei av å bli kastet hit og dit hele tiden. Jeg sa ofte fra til min arbeidsgiver at jeg dro hjem for å jobbe. Noe som var greit for han. Etterhvert gikk jeg lei av å flytte på meg så ofte som jeg måtte og ble hjemme. Beklagelig nok sa jeg ikke fra til arbeidsgiver om dette. (Helt idiotisk av meg). Når sant skal sies, jobbet jeg veldig effektivt og var pliktoppfyllende. Til slutt ble jeg og 3 andre sparket pga økonomien til bedriften. Dette var litt etter den 10. mars. 10 mars er dagen jeg sendte inn den siste timelisten min, og pengene skulle komme 31. mars. Nå er det 30. april og ny lønningsdag for den bedriften. Ingen penger har kommet inn.

Jeg har vært i dialog med han i bedriften som jeg har hatt mest kontakt med, som nå er i pappapermisjon. Han sier at han vil møte meg og oppklare de uklarhetene det er i timelisten min, med tanke på at jeg har vært hjemme å jobbet. Dette skjønner jeg, men jeg synes det er urimelig å komme med dette 50 dager etter timelisten er sendt inn. Datoen han foreslo var 10. mai. Jeg er nå i jobb fra morgen til kveld som sjåfør og kjører rundt i et område som er et stykke fra min forrige arbeidsplass. Et stykke vil si 3 times kjøring.

Jeg trenger de pengene, jeg har jobbet for de pengene. Kan noen hjelpe meg? Lo vil ikke, handel og kontor vil ikke...

Takk for svar

Mvh

20 åring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg skjønner problemet ditt. Du sier du er i dialog med arbeidsgiver. Da kan det vel forventes at hele saken løser seg og at du får lønnen du har jobbet for?

Da er det i så fall tiden som har gått som er problemet. Og det er selvsagt dumt at pengene uteblir såpass lenge, men nå er det bare 10 dager til du skal møte sjefen og til alt forhåpentlig løser seg. Eller har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg skjønner problemet ditt. Du sier du er i dialog med arbeidsgiver. Da kan det vel forventes at hele saken løser seg og at du får lønnen du har jobbet for?

Da er det i så fall tiden som har gått som er problemet. Og det er selvsagt dumt at pengene uteblir såpass lenge, men nå er det bare 10 dager til du skal møte sjefen og til alt forhåpentlig løser seg. Eller har jeg misforstått noe?

Du har misforstått en liten ting her og det er at jeg ikke har mulighet til å måte sjefen min pga nå jobber jeg som sjåfør, men et godt stykke fra der sjefen min har kontor.

Ja er i dialog, men kommer ingen vei med den desverre. Han er veldig imøtekommende ang dette problemet, men finnes det foreskrifter etc som jeg har rettigheter på slik at jeg kan få litt fortgang i dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...