FlinkeFreddy Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei. Jeg prøver å endre ikon- størrelsene på Window List på Gnome- panelet. Jeg har prøvd å installere de programmer som er blitt anbefalt, jeg har googlet problemet, men har ikke funnet svar. Jeg tenkte at de burde kunne endres i en eller annen config- fil. Derfor har jeg lett etter denne, og jeg tror jeg har funnet den: /usr/share/gconf/defaults/05_panel-default-setup.entries I denne filen har man følgende "avsnitt": <!-- Window List Applet --> <entry> <key>applets/window_list/object_type</key> <schema_key>/schemas/apps/panel/objects/object_type</schema_key> <value> <string>bonobo-applet</string> </value> </entry> <entry> <key>applets/window_list/toplevel_id</key> <schema_key>/schemas/apps/panel/objects/toplevel_id</schema_key> <value> <string>bottom_panel</string> </value> </entry> <entry> <key>applets/window_list/position</key> <schema_key>/schemas/apps/panel/objects/position</schema_key> <value> <int>1</int> </value> </entry> <entry> <key>applets/window_list/panel_right_stick</key> <schema_key>/schemas/apps/panel/objects/panel_right_stick</schema_key> <value> <bool>false</bool> </value> </entry> <entry> <key>applets/window_list/locked</key> <schema_key>/schemas/apps/panel/objects/locked</schema_key> <value> <bool>true</bool> </value> </entry> <entry> <key>applets/window_list/bonobo_iid</key> <schema_key>/schemas/apps/panel/objects/bonobo_iid</schema_key> <value> <string>OAFIID:GNOME_WindowListApplet</string> </value> </entry> <entry><key>applets/window_list/attached_toplevel_id</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/attached_toplevel_id</schema_key> </entry> <entry><key>applets/window_list/tooltip</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/tooltip</schema_key></entry> <entry><key>applets/window_list/use_custom_icon</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/use_custom_icon</schema_key></entry> <entry><key>applets/window_list/custom_icon</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/custom_icon</schema_key></entry> <entry><key>applets/window_list/use_menu_path</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/use_menu_path</schema_key></entry> <entry><key>applets/window_list/menu_path</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/menu_path</schema_key></entry> <entry><key>applets/window_list/launcher_location</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/launcher_location</schema_key></entry> <entry><key>applets/window_list/action_type</key><schema_key>/schemas/apps/panel/objects/action_type</schema_key></entry> Hva betyr for eksempel <schema_key>/schemas/apps/panel/objects/object_type</schema_key> ? Er det en adresse til en fil? Er ikke bare det at jeg har fått en forbannelse om å endre disse ikon- størrelsene, men jeg lurer også litt av generell interesse. Er det man kan kalle en noobenerd Takker for ALLE svar Lenke til kommentar
mamaar Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det ser ut som GConf-verdier. Du kan bruke gconf-editor hvis du vil ha et GUI for å redigere disse instillingene Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Fet Fikk til å åpne gconf. Men må visst vente til senere versjoner for å endre på schema's. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Endring av konfigurasjonsfiler kan neppe kalles programering. Tråden flyttes til GNU/Linux-forumet. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Hmm, noen som vet hvor ikon- størrelsene bestemmes ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå