gilvam Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 hei Vi vurderer å bruke WordPress som gunnlag for våre nye nettsider i jobben. Før vi lander dette, trenger jeg å vite mer om noen funksjoner. Håper noen her kan hjelpe. 1. Bilder - er det mulig å søke etter bilder i arkivet? på navn, tag el? - finnes det bildeedotir i WP? slik at man feks kan endre utsnitt på et bilde og bruke dette, uten å ødelegge originalen? 2. Rekkefølge - WP er jo opprinnelig en blogg. Er det likevel mulig å priortere rekkefølgen på saker man legger ut? Dvs, hvis vi velger å bruke det som nettavise, er det ikke alltid man ønsker å ha siste sak øverst til enhver tid. 3. Maler - Kan man lage en publiseringsmal for en ny nyhetssak. Dvs, at man alltid starter med en fast grunnmal som inneholder bilde/video og heller sletter disse elementene om man ikke skal bruke dem? taknemlig for svar gilvam Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 1.Det går ann å søke etter bilder ja, går i filnavn som jeg har forstått, finnes også egne innstikk(plugins)for å forbedre gallery/bilde funksjonene. Jeg vet ikke om det finnes noen editorer plugins. Men den som er innebygd kan kutte, vende og speilvende. Om den beholder orginalen husker jeg ikke. 2. er jeg ikke sikker på, finnes kanskje en plugin eller hack for det. 3. Er ikke helt sikker, du burde se på hva custom fields er for noe.( Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 takk for svar. Flere tips mottas med takk .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå