Gå til innhold

Ny bærbar, hovedsak film

Anbefalte innlegg

Den gamle maskin min røyk her om dagen, en HP DV 9655eo

var en helt grei maskin, men irriterte meg over at den ikke klarte hd filmer i 1080, da hakka det fælt..

har noen ønsker for ny maskin:

-bør klare 1080 fint, uten noe problemer i det hele tatt,

-4gb minne

-64bits

-hdmi så jeg kan koble den til tv

-led skjerm

-hardisk bør være mer enn 300gb

-skjerm 15" eller 17"

-greit om den ikke bråker alt for mye

-pris: ca 6000-8000

merke: har positive erfaringer fra hp, fine designmessig og lett med support og drivere på nettet, så om det finns en hp maskin som er å anbefale så kom med det, men ser jo helt klart også på andre modeller..

ellers blir maskin brukt til surfing, mail og skriving,,, og film(koblet til tv)

er klar over at det finns mange ny pc tråder, men fant lite om en som egner spesifikt til film, er mest gamingmaskiner det går i har jeg sett :whistle:

takker så for svar og forslag som måtte komme :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ett bedre skjermkort i X77JA. Som du nevner så er det flest anbefalinger til spillbærbare her på forumet, men en stillegående spillbærbar vil jo også løse ditt behov. Og det ser ut som om maskiner rettet mot spillsegmentet er litt mer aggresivt priset enn vanlige modeller nå for tiden, og du vil ofte få mere for pengene ved å gå for en slik modell.

Bakdelen ved å gå for en spillvariant er jo at det kan påvirke batteritiden negativt siden disse rå kortene bruker endel strøm når de går på full peising.

Hvis man velger en maskin med en i3,i5 eller i7 cpu så har disse cpu'ene integrert intel grafikkdel som kan benyttes når man ikke behøver det dedikerte grafikkortet.

Nvidia grafikkort har en teknologi kalt Optimus som automatisk skur grafikkortet på eller av etter hvilket ytelsesbehov maskinen har, det samme har ATI med sin Graphics Switching løsning.

Lenke til kommentar

så med tanke på at jeg vil bruke den til mer film enn spilling, så er kanskje hp sin beste alternativ med tanke på strøm og slikt?

også er hp sin kanskje en smule raskere enn asusen?

Begge modellene vil spille filmen akkurat like fort. :thumbup:

Lenke til kommentar

så med tanke på at jeg vil bruke den til mer film enn spilling, så er kanskje hp sin beste alternativ med tanke på strøm og slikt?

også er hp sin kanskje en smule raskere enn asusen?

Begge modellene vil spille filmen akkurat like fort. :thumbup:

hehe, ja det håper jeg da :tease:

tenkte mer på når man kjører flere prosesser samtidig, nettleser, word, mail, film osv, hvem som takler det best

Lenke til kommentar

Nå er det jo mange fine modeller å velge i mellom da. Packard Bell har mange gode og ikke minst billige modeller, spesielt hvis man vil ha ett kvast skjermkort.

Min personlige favoritt blant mer rene kontor/multimedia maskiner er Dell Vostro som har fått knakende gode kritikker, prisene er også gode.

Lenovo har og modeller som vil gjøre jobben greit men man må ofre i cpuen hvis man kikker i den retningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...