Ethernet Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Hei! Er på utkikk etter ett sett rimelige høytalere til å ha i stuen hos madammen. Rommet er forholdsvis stort og ønsker derfor noe som kan fylle med god lyd. Ikke nødvendigvis så høyt at taket letter, men bare noe med god lyd. Men siden det er damen som skal ha, kan de ikke "bare" være høyttalere De må helst være hvite, og skal gjerne kunne henges opp i hjørnet av taket. Vet ikke da om det må være trådløst (noe som fort kan bli litt for dyrt), men i så fall må man vel ha forholdsvis lange kabler. De er hovedsaklig kun for å kunne plugge i en iPod o.l. Så om noen veit om noe med god lyd, kan henges opp, ikke for dyre og er hvite så rop ut Takker for hjelp edit: Hvordan vil disse fungere? http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/hjemmekino/21-hjemmekinoanlegg/hyttalerpakke/yamaha-ns-p125pf/013379.4950/ Er det slik at jeg bare kan plugge en 3,5mm jack (?) rett i iPod på disse? Eller trenger jeg forsterker og hele pakka i tillegg? Endret 29. april 2010 av Ethernet Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg vil anbefale subbass sett. De kommer i alle former og fasonger og er stort sett av et slikt format at de er veldig konevennlige. Hvis man kjøper renomerte merker så duger de også til musikk, noe de billigere merkene ikke alltid overbeviser i. Jeg vil anbefale subbass sett. De kommer i alle former og fasonger og er stort sett av et slikt format at de er veldig konevennlige. Hvis man kjøper renomerte merker så duger de også til musikk, noe de billigere merkene ikke alltid overbeviser i. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Har du noen a linke til? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Sorry, jeg har bare lest noen tester i lydmagasiner. Men det ligger kanskje noe på nettet. Kan jo kikke meg litt rundt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kikka litt rundt og det finnes jo mye dyrt og fint. Hifi klubben har jo et bra utvalg, men ingen sett som sådan. Det kan jo settes sammen en løsning der allikevel. Eller så er det jo endel sett som er beregnet for docking til ipod som kan brukes, disse ligger jo atskillig lavere i pris men om de er kraftige nok til ett stort rom veit jeg ikke. Jeg ville nok tatt meg en tur til f.eks Hifiklubben og hørt litt på noen produkter så du veit hvordan ting bør låte. Beklager at jeg ikke kunne finne noe, men jeg er litt trøtt. Kanskje jeg plukker opp tråden imorra. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Selv trådløse høytalere trenger strøm, så da er du like langt i forhold til ledninger. De høytalerne du linket til trenger forsterker ja. Minusen med subbas-sett som nevnes her, er at de nettopp er subbas-sett, du får en firkantet boks med litt størrelse på som må plasseres et sted i tillegg til noen små høytalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå