Gå til innhold

Salg av bilder

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet og tatt bilder og film av kompiser på ski (freestyle) i en god stund nå, mest for gøy og for læring. Driver også å lager film for å promotere oss litt Flere av de er ganske gode og har vunnet flere konkurranser og er sponset av diverse merker, så mangler ikke på motiver. Blir jo desto mer gøy også :)

Har egentlig aldri tenkt over å selge noen av bildene, da jeg er langt fra proff og alt er selvlært. Forrige helg var vi på en shoot på fjellet sammen med noen sponsorer, og to av de virket interessert i bildene mine (jay!). Snakket litt med dem, og det er for det meste snakk om bruk på nettsidene deres som promotering, men også muligheter for å få bildene på trykk i annonser og magasiner.

Siden dette er helt nytt for meg, og jeg har aldri solgt et eneste bilde, lurer jeg på hvor mye det er vanlig å ta for bildene. Evt. om det er noe annet jeg bør huske på når jeg skal selge bildene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en fotoside der man kan se bildene?

Det er mange på dette forumet som hadde "gitt bort" bildene sine bare for å fått Foto: Navn taggen.

Om du vet de er villig til å betale penger for bildene dine er det bare til å spørre, om de er noe seriøse så tåler de slike spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...