Teac Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Har hatt et Nikon D40 med kit objektiv (18-55) og synes ikke akkurat det gir særlig bra bilder. Mulig det er jeg som er feilen, men det tar noenlunde greie bilder i omgivelser med mye lys. Vurderer derfor å kjøpe meg et D90 hus et Nikkor AF 50mm f/1.8D objektiv. Kan jeg forvente meg veldig mye bedre bildekvalitet? Har muligheten til å få kameraet til ca 4500,- fra Usa. Er det verdt oppgraderingen? Endret 29. april 2010 av Teac Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Bildekvaliteten blir nok ikke så mye bedre,men du har flere muligheter med D90 til og få tatt bilder i mer vanskelige situasjoner. D90 er en grei oppdatering fra D40,og du får veldig mye mer igjen av kamerabyttet hvis du lærer deg D90 skikkelig. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Teknisk sett kan du ikke forvente så stor forandring. Skal du få gode bilder er nok det foran kamera viktigere enn huset. Men aller viktigst er det bak kamera... Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Tror jeg hadde forsøkt en 35mm f/1.8 aller først, og heller ventet med oppgradering av kamerahus. 50mm er av mange regnet som litt for trangt till "generell bruk" på APS-C-kameraer. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Ok. Ja, et objektiv må jo til uansett så da skader det ikke å prøve det på D40en. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Ok. Ja, et objektiv må jo til uansett så da skader det ikke å prøve det på D40en. D40 har ikke innebygget fokusmotor,så du må eventuelt finne en 35mm med innebygget fokusmotor. Er forøvrig enig med at et objektiv er viktigere en å oppgradere huset,det hvis man er ute etter bedre bilderesultater. Og en 30/35/50 mm er utrolig moro og utforske med,du må virkelig jobbe med innstillinger,utsnitt og dybde. Lenke til kommentar
boos Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har hatt et Nikon D40 med kit objektiv (18-55) og synes ikke akkurat det gir særlig bra bilder. Jeg har selv en D40 med kitobjektiv. I motsetning til deg synes jeg kamera og objektiv gir gode bilder. Har forsøkt 35 1.8 en tid. Den er noe bedre på fargegjengivelse og kontrast, er fin under dårlige lysforhold og gir mulighet for liten dof. Ellers så har jeg faktisk begynt å savne kitobjektivet! Det er etter min mening et svært anvendelig objektiv, har lav vekt og er mye bedre enn sitt rykte. boos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå