Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feltet "Domain" på Win98SE login screen lager bråk

Anbefalte innlegg

Hei

Har satt opp trådløst nettverk på naboens PCer, to av dem har WinXP og installasjonen gikk enkelt. Men ikke på den tredje PCen, som hadde Win98SE (som vanlig lager gamle rustholken Win98 bråk... ;) )

Nettverksadapteren (USB) er installert og skal nå bare sette opp IP adressene manuelt, og sørge for at PCen logger på riktig nettverksgruppe (MSHOME), men har ett lite problem:

Når PCen starter, kommer påloggingsdialogen opp. Og der står det et tredje felt som eg ikke er kjent med fra før av, nemlig "Domain". Og uansett ka eg skriver inn der får eg en feilmelding "Kunne ikke bekrefte brukernavn/passord på dette domenet" (eller noe i den duren). Og etter feilmeldingen kommer jeg inn, men får beskjed om at eg kun har begrenset nettverkstilgang, noe som eg tror e årsaken til at eg ikke får nettverket koblet til skikkelig.

Har satt opp nettverk på Win98 mange ganger før, men aldri kommet over dette feltet før? Hva skal isåfall stå i dette feltet (maskinen er ikke koblet til internett, foruten ISDN modem), og hva skal til for å bli kvitt hele dette domainfeltet under pålogging?

BRSSEB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Under nettverk i kontrollpanel, dobbeltrykk på microsoft nettverk (ellerno i den duren) ta vekk krysse for å logge på domene og det feltet vil bli borte.

Win98 har ikke noen problemer med å logge inn i domener.

Ah, må ha oversett den sjekkboksen, takk for tipset.

Lenke til kommentar

Win98 vil som standard bruke "Microsoft networking" (eller hva det heter) som pålogging når du setter inn nettverkskort/adapter første gang.

Høyre-klikk på "network neighbourhood" (el. den norske tilsvarende), velg properties/egenskaper og velg "windows logon" (eller noe slikt) som primary logon (har ikke de nøyaktige benevnelsene i hodet).

Da forsvinner Domain feltet (og windows vil automatisk logge på brukernavn dersom passord ikke angis). Arbeidsgruppe angis et annet sted i "properties for network" (husker ikke hvor).

Lenke til kommentar
Win98 vil som standard bruke "Microsoft networking" (eller hva det heter) som pålogging når du setter inn nettverkskort/adapter første gang.

Høyre-klikk på "network neighbourhood" (el. den norske tilsvarende), velg properties/egenskaper og velg "windows logon" (eller noe slikt) som primary logon (har ikke de nøyaktige benevnelsene i hodet).

Da forsvinner Domain feltet (og windows vil automatisk logge på brukernavn dersom passord ikke angis). Arbeidsgruppe angis et annet sted i "properties for network" (husker ikke hvor).

Man burde la den stå til microsoft networking, bare ikke krysse av for å logge inn i domene.

Lenke til kommentar

Man burde la den stå til microsoft networking, bare ikke krysse av for å logge inn i domene.

Går for å bare unchecke Domain-attributen. Skal gjøre susen d. Resten er plankekjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...