Knopfix Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Hei Jeg skal bestille CPU, RAM og HK. Smertegrensen ligger ved ca 5000 Kr og alt må bestilles fra Amentio da det er en betaling fra en som bestiller mye annet fra butikken. De tyngste oppgavene blir spill og en router emulator som krever mye av CPU og RAM. Skjermkort tar jeg senere, har et brukbart inntil videre. Har G.skill Falcon SSD disk og en del andre disker fra før i tillegg til en Corsair 550W PSU og kabinett. OS er Win 7 64 Ultimate. Er veldig usikker på RAM valg, setter inn 4GB i første omgang og utvider med 4GB senere slik at det blir totalt 8. Skal ikke klokke. Har selv satt opp følgende : Hovedkort CPU RAM Takk Endret 29. april 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Du må kjøpe 3-kanals minne. Rundt 6 gb er fint Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Du må kjøpe 3-kanals minne. Rundt 6 gb er fint Dette stemmer, 3-kanals minne er du setter 3 og 3 brikker sammen. Altså 3gb, 6 gb, 9gb, 12gb osv. , 3-gangen med andre ord. Har du kjøpt W7 Ultimate? Eller har du planer om og kjøpe det? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Hei og takk for responsen Har Win 7 Ultimate fra før. Jeg må ha 3 stk. RAM brikker skjønner jeg. Tenkte å gå for billig RAM da jeg ikke vil merke forskjell på ytelse billig versus dyr uten å kjøre Benchmark ? Har valgt 1600 Mhz i forslaget mitt, det er kanskje overkill. Noen forslag til rimelig sett med 6GB RAM som passer til oppsettet eller fungerer minnekonfiguratoren til Amentio greit nok ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Helt enkel minne til en latterlig pris: http://amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Minne_og_minnebrikke/DDR3_1333MHz/PNY-Premium---Minne---6-GB--3-x-2-GB-KD6GBN16Q1333H-SB-972050.aspx Fungerer helt fint til vanlig bruk (ikke spesielt egnet for overklokking i det hele). Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 2. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2010 Helt enkel minne til en latterlig pris: http://amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Minne_og_minnebrikke/DDR3_1333MHz/PNY-Premium---Minne---6-GB--3-x-2-GB-KD6GBN16Q1333H-SB-972050.aspx Fungerer helt fint til vanlig bruk (ikke spesielt egnet for overklokking i det hele). Takk for svaret HenrikPC. Er valgt CPU og HK overklokkingsvennelig med riktig RAM ? Hva slags RAM burde jeg i tilfelle gå for uten å øke prisen for mye ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå