mikaelvr Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei! Fikk nylig innkallelse til MP i forsvaret til sommeren. Har til nå lest de praktiske opplysningene om MP i forsvarets brosjyrer, men er ute etter en mer personlig erfaring. Er det noen som har lyst til å dele noen av erfaringene de hadde som MP i forsvaret? Alt hjelper! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 MP er knalltjeneste. De fleste får turnusordninger også. Jeg var 2 uker på og 4 uker fri. Tjenesten er fri og fin ihvertfall der jeg var, nå er vel egentlig det en mannsalder siden men ting har sikkert ikke endret seg all verden. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Snakker litt med en del MPer, og det er tydeligvis litt forskjellig fra sted til sted. Tror de jeg snakket med har 1:1 turnus, om ikke mindre. Lenke til kommentar
Sau Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Har snart vært inne i et år som MP, anbefaler tjenesten. Selv tjenestegjør jeg i samvirke troppen (mp feltropp) i Bardufoss og vil anbefale deg å komme deg inn i den troppen, evntuelt hundetroppen (k-9) Lenke til kommentar
mikaelvr Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Høres dritkult ut. Gleder meg Men har veldig lyst til å ta utdanningen min i forsvaret. Økonomisk sett altså. Hvordan funker det med "videre utdanning" i MP? Har nemlig fått innkallelse til 4 - årig krigsskole nå også :S Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Hvis du har fått innkallelse til gjennomgående KS, vil du mest sannsynlig ikke bli MP, om du ikke har vært det i førstegangstjenesten. Hvilken gjennomgående KS, forresten? Operativ? Du blir evt. MP om du tar Gjennomgående KS sivile studier, og søker deg inn på politihøyskolen. PS: Gjennomgående KS (4 årig) har temmelig mange søkere, så du bør være GODT fysisk forberedt. Endret 21. mai 2010 av Astralnoise Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå