Gå til innhold

Hvordan linke notdepad til webside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, vet du hvordan jeg gjør sånn at om jeg endrer på notepad vil websiden bli endret, jeg har en host...

Hva mener du med å linke notepad til en webside? Notepad er en teksteditor, og brukes for å lage / redigere tekstfiler. Du kan gjerne redigere HTML-filer i notepad, hvis det er det du mener.

Radlekatt

Lenke til kommentar

Hei, vet du hvordan jeg gjør sånn at om jeg endrer på notepad vil websiden bli endret, jeg har en host...

Hva mener du med å linke notepad til en webside? Notepad er en teksteditor, og brukes for å lage / redigere tekstfiler. Du kan gjerne redigere HTML-filer i notepad, hvis det er det du mener.

Radlekatt

Jeg mener liksom, hvordan orker folk å lagre så opplaste filen til hosten sin....Kan den ikke lagres direkte?

Lenke til kommentar

Som f.eks jeg har det da. Jeg har web serveren min på lokalnettverket hjemme. Da deler jeg bare /var/www/html/ mappen via Samba fra Fedora serveren min. Dermed mapper jeg opp denne nettverksstasjonen på min maskin og kan redigere uten å måtte laste opp.

Jeg har også en annen måte som er å bruke denne kommandoen:

sshfs <host>:/var/www/html/ /home/<MittBrukernavn>/Skrivebord/.html

Dette fungerer helt fint når jeg sitter på en Ubuntu maskin.

Ellers når jeg ikke sitter på maskinen min hjemme bruker jeg Secure Shell Client og må da åpne filen via det programmet på serveren, redigerer så dette med Notepad++, lagrer redigert dokument, går så til SSH programmet. Da får jeg beskjed om at en fil er redigert og spørsmål om å laste opp denne. Trykker så ja og filen blir lastet opp. Samme fungerer med Filezilla.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags OS du bruker, men på mac har du ihvertfall Coda som lar deg koble til en host og redigere filer direkte derfra og alt blir endre når du lagrer.

Jeg har 2 PCER på den ene bruker jeg vista på den andre windows XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...