Gå til innhold

"Hard Rocx Cross Machine C4 SL" vs "GIANT CRS 2.0"


-kga-

Anbefalte innlegg

Vurderer enten Giant CRS 2.0 eller Hard Rocx Cross Machine C4 SL. Har noen en formening om hvem som er best?

 

Hold på og gå for hard rocx, men så hadde ikke den skruehull i gaffelen for bagasje oppheng foran, noe giant har. Så ble litt usikker.

 

Skal hovedsakelig brukes på asfalt og noe grus. Den må tåle litt terreng/stier, men det går fint og sykle sakte og rolig de få gangene den skal ut på stier. Skal også tåle og bli brukt på langtur over flere uker, med tung oppakning uten att går i stykker.

 

Om noen har ett forslag til en annen sykkel til max 8k så kom gjerne med forslag. Men det hadde vert kjekt om det var lettvint å få tak i sykkelen i Trondheim.

 

 

EDIT:

Sykkelen må forøvrig tåle 120-130kg(?), meg pluss opp pakning. Skal på sykkelferie på flere uker med lange turer nesten vær dag, så den må tåle vekta over slike lengder. Tåler disse syklene det, eller må jeg ha noe spesial greier med tanke på vekta?

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hard Rocx er utrolig gode og solide sykler, de tåler en trøkk og varer mange år. Når det gjelder tung bagasje ville jeg ihvertfall hatt dette i en sekk framfor å laste det på sykkelen, så det ikke går ut over kontrollen. Tror ikke de bagasjeopphengene (heller ikke de som skrus fast i gaffel) er ment for tuung last.

 

Selv bruker jeg Trek :) som ikke alltid er av det billigste, men som med Hard Rocx er solid og varig.

 

Tips nr.1 når det gjelder sykkelkjøp, er egentlig å handle på høsten. Er så og si alltid salg på årets modeller og de er sjelden utsolgt i Oslo. Selv de heftigste merkene med bra utstyr kan presses så mye som 50% avslag!

 

Men skjønner at du ønsker sykkelen nå :)

Endret av JLord
Lenke til kommentar

Noen erfaringer med GIANT CRS?

 

 

Sykkelen må forøvrig tåle 120-130kg(?), meg pluss opp pakning. Skal på sykkelferie på flere uker med lange turer nesten vær dag, så den må tåle vekta over slike lengder. Tåler disse syklene det, eller må jeg ha noe spesial greier med tanke på vekta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...