Gå til innhold

Alternativer til cowon iAudio 9 og Sony NWZ-A845? (ikke apple)

Anbefalte innlegg

Driver å ser etter ny mp3 spiller. Virker som om det blir iAudio 9 med mindre jeg finner noe annet bra. Stort sett dekker antagelig iAudio 9 mine behov. Litt dumt at batteritiden ble såpass redusert i forhold til iAudio 7. Men ellers virker alt veldig bra. Kanskje litt skeptisk til meny systemet.

Men uansett, vil gjerne ha noen alternativer, så jeg har noe å velge mellom.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips. Om ikke bedre er det altid lettere å ta riktig valg når man har alternativer forran seg. Den ser nesten ganske bra ut. Ser den har propietære usb kontakt, men det har vell cowon sin også dessverre. Men hvordan er overføring til sony sin? Må jeg ha jalla program?

Edit:

Når du kobler spilleren til en PC med Windows 7 vil den øyeblikkelig bli gjenkjent, og nødvendige drivere vil installeres uten behov for noe som helst. Deretter dukker spilleren opp som en egen enhet i Utforsker, og du kan dra og slippe mediefiler direkte til den.

I do belive we have a winrar. I og med at jeg skal fly en del det neste året hadde jeg tenkt å skaffe meg aktiv støyreduksjon uansett.

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vet ikke hvor du fant det sitatet men vedkommende som skrev det har bare rett i hva han observerer, ikke hva som faktisk skjer. Sony spillere bruker MTP, en overføringsprotokoll som i utgangsunktet bare er støttet av Windows og er en del av Windows Media Player installeringspakken. Det er forsåvidt sant at drivere installerer seg selv, men WMP versjon (for eldre windows versjoner) spiller inn. Sony spillere pleier også å revertere til UMS (Universal mass storage, samme som minnepinner etc bruker) når du plugger dem inn i OSX/Linux maskiner, vet ikke om det er tilfellet med denne men vil tro det- det har aldri vært noen offisiell listet funksjon, bare noe som fungerer allikevel. På Windows kan du enten bruke MTP interfacet som ser ut som utforsker men som i realiteten har noen ekstrafunksjoner som spillelistelaging etc, eller du kan bruke programmer som syncer MTP- det gjelder alt fra MediaMonkey, Windows media player, Winamp etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lydkvalitet er både veldig subjektivt og veldig overvurdert. Mellom de tre der har Cowon og SOny bedre lydkvalitet enn iPod, og forskjellen mellom Cowon og Sony igjen kommer ann på individuelle preferanser. MEN, ved mindre du har hodetelefoner som koster godt over tusenlappen hører du neppe forskjell på noen av dem ved en blindtest. Det er dog større forskjell på lydforbedringsteknologier; iPod har bare noen forhåndsdefinerte equalizerinnstillinger som ikke er særlig tess. Sonyen har egendefinert EQ samt noen ekstra forbedringsteknologier som bass boost etc som er noenlunde greie. Cowon buker BBE lydforbedringsteknologi, som er en lisensiert teknologi som overgår alt annet på markedet. Hvis du foretrekker flat lydsignatur så spiller det ingen rolle, men hvis du liker å stille inn lydbildet selv er Cowonen desidert bedre egnet.

Lenke til kommentar

Pleier å like å juster litt selv. Men nå har ikke jeg så veldig mye erfaring. Har tross alt en SE w850 walkmantelefon. Men der duger uansett ikke de forhåndsinstillte innstillingene. Men heldigvis kan jeg der justere selv.

Men uansett så hadde jeg tenkt å kjøpe headset med aktiv støyreduksjon, så så veldig dyre propper blir det uansett ikke. Og da blir det veldig fordel at jeg slipper å stresse med batteri til det headsettet i tilleg til å lade mp3-spilleren.

Skulle ønske det fantes en kryssning mellom cowon og sony. o0

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

For å bruke den aktive støyreduksjonen på Sonyen MÅ du bruke de medfølgende proppene. Det går an i ny og ne, men ikke akkurat noe å anbefale til daglig bruk da det ikke er verdens mest komfortable propper

Lenke til kommentar

Hmm den typen propper MDR-NC22 bruker hadde vert bedre. De var i alle fall veldig konfortable til meg. Virker og som om det er dårlig med utvalg av propper som er bygget for dette. Med andre ord når de ryker sitter jeg igjen med noe som er dårligere en cowon sin.

Edit: Hvor bra driver iAudio 9 litt mer tungdrevene headsett forresten?

Endret av Akidon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Den er faktisk standard, men det er en lite brukt standard; 20 pin micro USB. D2 har også en spesiell plugg, men har en normal USB plugg i tillegg. Vanligvis brukes de ekstra kontaktene i koblingen til docking, men det har ikke S9, så de hadde helt fint klart seg med mini USB eller normal micro USB

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ville bare avslutte den tråden med å si at jeg gikk for iAudio 9. Fikk den i dag, og så langt er jeg veldig fornøyd, bortsett fra en ting. Jeg vil ha bedre propper nå så jeg får noe ut av sangen jeg har i flac format. Tusen takk for hjelp til å velge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...