Ivar68 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Min sønn har nettopp mottatt en ny acer M670G fra hjelpemiddelsentralen. Jeg klarer imidlertid ikke å få den til å koble til internett. Jeg har trådløs forbindelse som fungerer bra, men denne maskinen er ikke interessert i å lete etter den ser det ut til. Jeg finner ikke noe bluetooth-symbol eller knapp. Det fulgte heller ikke med noen manual eller tips om dette problemet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hvis du ikke har ett nettverkssymbol i systrayet nederst i høyre hjørne av skjermen så kan det være at trådløsmottakeren ikke er skrudd på. De fleste bærbare har en fn tast som kan kombineres med en tast hvor det er avbildet en antenne for å skru denne på eller av. Det kan jo også være at det mangler en driver for det trådløse kortet. Hvis kortet funker så skal du kunne søke opp tilgjenglige nett ved å høyreklikke ikonet for trådløskortet i systrayet. Lenke til kommentar
Ivar68 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Dette er en stasjonær pc, og jeg finner ikke det velkjente symbolet i systrayet. Det virker rimelig at det mangler en driver for det trådløse kortet, men hvordan skaffer jeg denne driveren? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Ah stasjonær. Da er det ingen fn knapp nei. Da må du åpne kontrollpanel,system,maskinvare og sjekke status på nettverkskortet. Enheter uten driver vil være uthevet med ett gult utropstegn. Drivere finner du her Acer Drivers & Utilities Endret 29. april 2010 av vidarkri Lenke til kommentar
Ivar68 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Ah stasjonær. Da er det ingen fn knapp nei. Da må du åpne kontrollpanel,system,maskinvare og sjekke status på nettverkskortet. Enheter uten driver vil være uthevet med ett gult utropstegn. Drivere finner du her Acer Drivers & Utilities Takker så mye. Nettverkskortet heter Intel®82567LM-3 Gigabit Network Connection, men det er enabled og "fungerer (liksom) som den skal". Det ser bare ikke ut til å hjelpe på evnen til å spore opp trådløse nettverk! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Den enheten du nevner der er nok den kablete porten, ikke ett trådløskort. Det er jo ikke sikkert det er trådløst kort i denne maskinen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Du behøver nok en USB-dongle med trådløsnett eller et internt PCI-kort med trådløsnett. Lenke til kommentar
Ivar68 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Du behøver nok en USB-dongle med trådløsnett eller et internt PCI-kort med trådløsnett. Da går jeg ut fra at jeg må skaffe usb-dongle eller internt PCI-kort. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå