Gå til innhold

Problem med å koble ny acer M670G til internett

Anbefalte innlegg

Min sønn har nettopp mottatt en ny acer M670G fra hjelpemiddelsentralen. Jeg klarer imidlertid ikke å få den til å koble til internett. Jeg har trådløs forbindelse som fungerer bra, men denne maskinen er ikke interessert i å lete etter den ser det ut til. Jeg finner ikke noe bluetooth-symbol eller knapp. Det fulgte heller ikke med noen manual eller tips om dette problemet. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har ett nettverkssymbol i systrayet nederst i høyre hjørne av skjermen så kan det være at trådløsmottakeren ikke er skrudd på.

De fleste bærbare har en fn tast som kan kombineres med en tast hvor det er avbildet en antenne for å skru denne på eller av.

Det kan jo også være at det mangler en driver for det trådløse kortet.

Hvis kortet funker så skal du kunne søke opp tilgjenglige nett ved å høyreklikke ikonet for trådløskortet i systrayet.

Lenke til kommentar

Ah stasjonær. Da er det ingen fn knapp nei.

Da må du åpne kontrollpanel,system,maskinvare og sjekke status på nettverkskortet.

Enheter uten driver vil være uthevet med ett gult utropstegn.

Drivere finner du her Acer Drivers & Utilities

Takker så mye. Nettverkskortet heter Intel®82567LM-3 Gigabit Network Connection, men det er enabled og "fungerer (liksom) som den skal". Det ser bare ikke ut til å hjelpe på evnen til å spore opp trådløse nettverk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...