Gå til innhold

Problemer med eclipse (Path?)

Anbefalte innlegg

Hei, har installert eclipse, java, og android sdk, men får denne feilmeldingen når jeg starter opp programmet!

A java Runtime Enviroment (JRE) or Java Development Kit (JDK)

must be available in order to run Eclipse. No java virtual machine was found after searching the following locations: C:\Users\Leif\Desktop\eclipse\jre\bin\javaw.exe

javaw.exe in your current PATH

Har prøvd å løse dette, men får det ikke til, noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldingen sier at du ikke har installert Java, eller at eclipse ikke finner det.

Dersom du har installert Java, så må du oppdatere variabelen PATH slik at den inkluderer mappen der javafilen ligger.

Path variablen som ligger under system variabler? den linker til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20, burde den linket til noe annet?

Lenke til kommentar

Meldingen sier at du ikke har installert Java, eller at eclipse ikke finner det.

Dersom du har installert Java, så må du oppdatere variabelen PATH slik at den inkluderer mappen der javafilen ligger.

Path variablen som ligger under system variabler? den linker til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20, burde den linket til noe annet?

Den må vel linke til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20\bin tror jeg.

Lenke til kommentar

Den må vel linke til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20\bin tror jeg.

Jepp, i PATH skal man ha en liste med stiveier til mapper hvor det ligger programmer man vil kunne kjøre (uten å angi hele stiveien til exe-filene hver gang)

...jdk1.6.0_20\bin er en mappe, så det er riktg, hekter man på javaw.exe er det stiveien til en fil, og det er feil.

I tillegg til mappen med java.exe vil man også beholde alt systemet har i PATH fra før av, ellers vil alt unntatt java slutte å funke.

Dette kan man gjøre ved å sette

PATH=%PATH%;C:\blablabal\java\bin

Jeg pleier å sette

set JAVA_HOME=c:\java\jdk1.6.0_20

set PATH = %JAVA_HOME%\bin;%PATH%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...