Leif.ross Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei, har installert eclipse, java, og android sdk, men får denne feilmeldingen når jeg starter opp programmet! A java Runtime Enviroment (JRE) or Java Development Kit (JDK) must be available in order to run Eclipse. No java virtual machine was found after searching the following locations: C:\Users\Leif\Desktop\eclipse\jre\bin\javaw.exe javaw.exe in your current PATH Har prøvd å løse dette, men får det ikke til, noen som har en løsning? Lenke til kommentar
duckers Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Meldingen sier at du ikke har installert Java, eller at eclipse ikke finner det. Dersom du har installert Java, så må du oppdatere variabelen PATH slik at den inkluderer mappen der javafilen ligger. Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Meldingen sier at du ikke har installert Java, eller at eclipse ikke finner det. Dersom du har installert Java, så må du oppdatere variabelen PATH slik at den inkluderer mappen der javafilen ligger. Path variablen som ligger under system variabler? den linker til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20, burde den linket til noe annet? Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 hmm, kom nettop på at det er ingen mappe i eclipse mappen som heter jre, som feilmeldingen linker til? C:\Users\Leif\Desktop\eclipse\jre\bin\javaw.exe Lenke til kommentar
miXer Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Meldingen sier at du ikke har installert Java, eller at eclipse ikke finner det. Dersom du har installert Java, så må du oppdatere variabelen PATH slik at den inkluderer mappen der javafilen ligger. Path variablen som ligger under system variabler? den linker til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20, burde den linket til noe annet? Den må vel linke til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20\bin tror jeg. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Den må vel linke til C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_20\bin tror jeg. Jepp, i PATH skal man ha en liste med stiveier til mapper hvor det ligger programmer man vil kunne kjøre (uten å angi hele stiveien til exe-filene hver gang) ...jdk1.6.0_20\bin er en mappe, så det er riktg, hekter man på javaw.exe er det stiveien til en fil, og det er feil. I tillegg til mappen med java.exe vil man også beholde alt systemet har i PATH fra før av, ellers vil alt unntatt java slutte å funke. Dette kan man gjøre ved å sette PATH=%PATH%;C:\blablabal\java\bin Jeg pleier å sette set JAVA_HOME=c:\java\jdk1.6.0_20 set PATH = %JAVA_HOME%\bin;%PATH% Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det er anbefalt å sette JAVA_HOME (og legge den til i path) enten i kommandovinduet slik som angitt over, eller i windows systemvariabler. Det kan uantsett være en god ide å legge til "-vm c:\path\til\jdk" i eclipse.ini (http://wiki.eclipse.org/Eclipse.ini#Windows_Example forklarer det bedre enn meg) Alternativt kan du starte eclipse med eclipse.exe -vm c:\path\til\jdk Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Takk for hjelpen! nå funker det! Lenke til kommentar
quantum Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Det er anbefalt å sette JAVA_HOME (og legge den til i path) Du mener %JAVA_HOME%\bin i PATH Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Det er anbefalt å sette JAVA_HOME (og legge den til i path) Du mener %JAVA_HOME%\bin i PATH Ah, jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå