Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakke bil i politiets farger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å lakke bilen hvit er ikke noe problem, og du kan også klistre på blå og orange refleks-striper, men IKKE skrive noe som ligner på politi på sidene, da kommer du til å bli stoppet daglig og bli plaget med at det er ulovlig osv, selv om det muligens er fullt lovlig så lenge du ikke har blålys og sirene...

Men det store spørsmåler er jo HVORFOR i all verden du vil ha politiet på nakken daglig? bare for å provosere?

Lenke til kommentar

Det er nok ingen konkret lov mot å lakkere bilen i slikt motiv, så lenge det ikke står politi (da det er ulovlig å utgi seg for å være politi). Men fargen på hele bilen din skal stemme overens med fargen spesifisert i vognkortet; både ytre og indre (motorrom, bagasjerom etc.), ergo kan politiet ta deg på det. Spørs om de tenker så langt, da : )

Lenke til kommentar

Det er nok ingen konkret lov mot å lakkere bilen i slikt motiv, så lenge det ikke står politi (da det er ulovlig å utgi seg for å være politi). Men fargen på hele bilen din skal stemme overens med fargen spesifisert i vognkortet; både ytre og indre (motorrom, bagasjerom etc.), ergo kan politiet ta deg på det. Spørs om de tenker så langt, da : )

Du trenger faktisk ikke registrere lakkering i vognkortet. Var på biltilsynet en dag og overhørte de ved siden av meg som skulle registrere fargeendring. Men da sa hun i skranken at det ikke var nødvendig.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvor godt dem liker hvis man skriver

POL1TI i en font der hvor 1 og I er så like at man nesten trenger forstørrelses glass.

Om det ikker er stor nok for at dem skal se det, tror jeg du blir busted...

Men noen som har en ide om hvor man kane kjøpe disse stripene? Og jeg forstår ikke hvorfor noe slikt er lovlig..

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvor godt dem liker hvis man skriver

POL1TI i en font der hvor 1 og I er så like at man nesten trenger forstørrelses glass.

Om det ikker er stor nok for at dem skal se det, tror jeg du blir busted...

Men noen som har en ide om hvor man kane kjøpe disse stripene? Og jeg forstår ikke hvorfor noe slikt er lovlig..

Det er vel bare gå på et trykkeri å få de til å trykke dem opp for deg, koster ikke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...