Gå til innhold

Kamptråd - Tromsø IL vs Rosenborg Ballklub 2/5 (0-0)

DJ_Dark

16 stemmer

1. 1. Hvem vinner kampen?

• Tromsø IL
    • Uavgjort
    • Rosenborg Ballklub

Anbefalte innlegg

tromso-idrettslag-logo.pngVS rosenborglogo.png

Tippeliagen

Alfheim Stadion, Tromsø

2. mai 2010 kl 20.00

TV2/TV2 HD

tv2.gif

1238938343426_179.jpg

Tromsøs ? ? i duell med Rosenborgs Rade Prica.

Kampen

Et sterkt hjemmelag møter et meget godt bortelag. Slik er ståa før søndagens TV2-sendte kamp.

Tromsø er som regel meget gode på eget kunstgress og få lag slår de på Alfheim. Rosenborg på sin side har ikke tapt en bortekamp siden kampen mot Lillestrøm på Åråsen den 26. oktober 2008. Ut av dette kan man forvente en jevn kamp. Tromsø har sluppet inn kun ett mål på fire hjemmekamper og står med 12 poeng av 12 mulige. Likevel er det verdt å nevne at lagene Tromsø har møtt er Sandefjord, Hønefoss, Kongsvinger og Haugesund. Rosenborg har 2-2-0 på årets fire bortekamper, men har til gjengjeld spilt borte mot Molde, Odd, Vålerenga og Aalesund. De fleste av disse regnes som meget vanskelige bortekamper og kampen på Alfheim blir ingen lett match for Rosenborg. Begge lag må ha en topp dag for å kunne vinne serien.

Fra 2005 og frem til i dag viser statistikken at det aldri er lett å vite hvem som vinner. 2-1-2 de siste fem offesielle møtene viser nettopp dette.

Tromsøs våpen mot Rosenborg er å nøytralisere midtbanen slik vi har sett Aalesund og LSK har gjort i 2. omgangene mot Rosenborg. For Rosenborgs del er det lite jeg kan si om Tromsøs farligste våpen, da jeg ikke kjenner laget godt nok.

Om jeg skal på noe utfall for denne kampen vil jeg tippe at Rosenborg tar en knepen seier, men det kan fort ende uavgjort.

Tips: 1-2

Olsen_Dorsin_jubel_91280a.jpg

Micke Dorsin og Trond Olsen feirer scoring under fjordårets kamp på Alfheim. Mikael Lustig i bakgrunn.

1237835457692_722.jpg

Morten Moldskred i duell med Alejandro Lago. Førstnevne er nå i Rosenborg, men skadet. (Legg merke til at det er noen lag som greier å spille med oransje ball.)

Rosenborg

Klarer Rosenborg tre på rad? Nei, vi snakke ikke om tre seire på rad. Heller ikke tre på rad på Alfheim. Svaret er nemlig tre på rad med uavgjort. Selvfølgelig er dette litt teit å si, men det er sånn jeg føler laget er akkurat nå. De to siste kampene har spillet i perioder sittet bra, men vi har også spilt veldig dårlig til tider. U mot Aalesund og Lillstrøm og kun ett scoret mål er ikke godt nok for en RBK'er. Kampen mot Lillestrøm viste tydeligvis to lag som var meget gentlemen mot hverandre ved å ikke score. Den ene sjansen større enn den andre, men ballen skulle virkelig ikke i mål. For Rosenborg sin del håper man virkelig at de finner nettmaskene igjen. Det blir ingen lett oppgave med tanke på at de møter Tromsø på Alfheim.

Alfheim stadion er en av banene Rosenborg kanskje har dårligst bortestatistikk de siste fem årene. Statistikken viser 2-1-2. De to siste møtene har vært meget forskjellige. I fjor vant RBK 4-2 i "snøkampen" som den ble hetende i ettertid grunnet et meget hissig snøvær. Året før knuste Tromsø Rosenborg 4-0, en debutkamp Mikael Lustig trolig vil glemme, om han ikke har gjort det allerede. Årene før har det vært jevn med enten uavgjort eller ettmålsseier til ett av lagene.

Foran søndagens møte er det "halvannen" skade for Rosenborg. Den tidligere Tromsøspilleren Morten Moldskred går glipp av kampen mot sin gamleklubb grunnet skaden han fikk mot Brann for noen uker siden. Rade Prica er fortsatt usikker foran kampen med strekkskaden han pådro seg i forrige uke. Til RBK.no sier medisinsk koordinator Haakon Schwabe dette:

- Han er ennå ikke helt bra i låret og derfor testet vi han i dag. Vi håper at han kan delta på treningen torsdag eller fredag, men akkurat nå er han usikker til kampen mot Tromsø.

RBKTV: Fremdeles i opptrening

RBKTV: Prica: - Det blir steintøft

Angående Tromsøs trussel kan jeg ikke skrive så detaljert som jeg har gjort de andre kamptrådene, da jeg ikke kjenner laget godt nok. Det er forsåvidt vanskelig med tanke på at de har vært der oppe så lenge. Den eneste trusselen som jeg kan komme på i farta er Sigurd Rushfeldt som vil gjøre alt han kan for å slå den berømte scoringsrekorden i Tippeligaen. Dette har ført til at han avslutter uansett hvor dårlig han er plassert innenfor 10 meter. Dette ødelegger flere sjanser til flere av Tromsøfansens største fortvilelse.

RBKTV: Demidov: - Tromsø er ikke et blaff

iversen_jubel_str_m_114547b.jpg

Steffen Iversen og Markus Henriksen.

Se opp for (Rosenborg)

Steffen Iversen - Steffen har de siste kampene vist at han virkelig er i toppform. Godt hodespill, lure løp og plasseringer og til og med glimtvis glimrende driblinger understreker dette. Sistnevnte fikk vi se mot Lillestrøm forrige helg på Lerkendal da Ivers alene dro av tre-fire spillere før et dårlig touch gjorde at han mistet ballen. Videre gikk ballen til en annen medspiller og tilslutt til Lustig som vartet opp med årets bom i Tippeligaen. Iversen er nødt til å halvveis ta Pricas rolle med å rive i stykker forsvar, samt at han gjør det han er god på. Rosenborgs sterkeste våpen er å få Iversen til å vinne duellene og rive i stykker forsvaret til Tromsø. Samtidig er Iversen en spiller som drar med seg forsvarerne som fører til mer rom for de andre spillerne. Se opp for Iversen!

RBK-TIL-2009.jpg

Steffen Iversen i duell med Tromsø-spiller (gi meg gjerne navn).

1.1055531!img1055514.jpg

Steffen Iversen i duell med Morten Pederesen (t.v.) og Joachim Walltin.

Tromsø (av DanielL)

TIL har hatt en langt bedre start på sesongen enn noen hadde ventet. Utskiftningene har vært mange, og det har blitt hentet en blanding av unge, lokale spillere og umeritterte utlendinger. Men på en eller annen måte har laget skapt et veldig godt defensivt grunnlag, som igjen er hovedårsaken til at resultatene har vært såpass gode.

Det er også et viktig poeng at TIL har hatt et relativt lett kampprogram hjemme med alle de nyopprykkede lagene og Sandefjord som de fire første. Kampen mot RBK vil uten tvil være den første hjemmekampen hvor TIL vil møte skikkelig motstand. De fleste som følger TIL er nøkterne når det kommer til forventninger til kampen, men poengterer at TIL er et lag som alltid gir ekstra innsats når de møter de store lagene.

Sannsynlig lag: Ramovic er skadet og vil derfor mest sannsynlig stå over mot RBK. For de som ikke så Molde-TIL er ikke erstatteren alt for dårlig. Må legge til at oppstillingen kan bli en del annerledes. Det kan bli 4-1-4-1 hvor Mourad går ut og Knarvik kommer inn på midten. Det er også usikkert hvordan Høgmo vil komponere midtbanen da han mest sannsynlig vil ha Knarvik, Yttergård Jenssen og Kara sammen, men også gjerne vil starte med Mourad på topp. Man får bare vente og se.

Sahlman

Høgli-Koppinen-Bjørk-Yndestad

Johansen-Yttergård Jenssen-Kara Mbodi-Mo/Thomas Drage

Rushfeldt-Mourad

Interessen i Tromsø er forresten som den er hver gang RBK kommer opp, og det ventes at Alfheim endelig blir fullt for første gang i år.

img650x367.jpg

Se opp for (Tromsø)

Kara Mbodi - Den unge senegaleseren har etablert seg på førstelaget, og er en spiller Høgmo vil ha på banen til enhver pris. Han er en defensiv midtbanespiller som legger seg mellom midten og forsvaret som Annan og gir resten av laget muligheten til å stå høyere i banen. Han er sterk i luften og er samtidig ikke redd for litt tøffe taklinger når det er nødvendig.

Mbodj_116051o.jpg

George Mourad: - Svensk spiss som har vist seg veldig målfarlig hver gang han har fått muligheten. Rushfeldt får alltid mye oppmerksomhet fra forsvarere, og det gir Mourad rom til å bevege seg som han utnytter veldig godt. Han er hardtarbeidende og gir ikke forsvarere mye tid før de må sende ballen videre. Viser seg ofte kald i avslutningsøyeblikket.

George_Mourad_116079o.jpg

Rosenborgs tropp:

Tromsøs tropp:

Rosenborgs lag:

Tromsøs lag:

Endret av DJ_Dark
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer årets første tap.

Har null tro på at vi vinner denne desverre :(

Pessimist som vanlig?

Tenker da på statestikken på bortekampene de siste årene.

RBK stiller nok med et meget habilt forsvar, håper i grunn Lago er tilbake, demi på midten slik at vi får litt driv fremover.

Ser for meg følgende oppstilling:

Ørlund

Lustig - Statsgaard - Lago - Dorsin

Annan - Demidov

Skjelbred - Winsnes - Olsen

Iversen

Lenke til kommentar

Har mer lyst til å se dette laget.

Winsnes er for veik og treg.

Örlund

Lustig- Stadsgaard - Demidov - Dorsin

Annan - Henriksen

Sellin - Skjelbred - Olsen

Iversen

Enig, bortsett fra at jeg ville byttet Sellin med Skjelbred. Det kan jo bli diamant denne kampen og da.

Lenke til kommentar

Annan burde blitt glatt utvist når han holder på den måten han gjør. Bryr seg ikke en døyt om ballen.. ender vel med at Rushfeldt klikker å header Annan á la Zidan style..

Enda verre er det at TIL blir snytt for litt av hvert av den inkompetente dommertrioen, hvis ikke videodømming gjør sin inntog snart gidder jeg ikke se på fotball lenger.

edit: LEIF

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Annan burde blitt glatt utvist når han holder på den måten han gjør. Bryr seg ikke en døyt om ballen.. ender vell med at Rushfeldt klikker å header den Annan á la Zidan..

Enda verre er det at TIL blir snytt for litt av hvert av den inkompetente dommertrioen, hvis ikke videodømming gjør sin inntog snart gidder jeg ikke se på fotball lenger.

Tja....

Nå rives det også begge veier, men at annan hadde fortjent et gult kort er jeg nok enig i.

Den siste situasjonen så blir jo Statsgaard dyttet, dog ikke lett å se for dommeren om ballen treffer TIL spilleren eller ikke.

Syns dømmingen går begge veier og er til dels slett.

Lenke til kommentar

Fornøyd med 0-0, kjedelig kamp i grunn der ingen av lagene skaper det store.

Tromsø til tider litt mer frempå enn RBK, men ikke mer målfarlige slik jeg ser det.

Kara må være kampens store filmer

Annan må være kampens "grise" spiller, burde hatt gult kort dog mye bedre i andre omgang.

Tromsø er et lag med mange store spillere, så dette laget er ikke bygd for finspill heller.

RBK er i dag meget reservepreget som også vises på kampen.

Lenke til kommentar

Når vi ikke scorer er det greit at vi heller ikke slipper inn.

Oppløftende første omgang, men så glemmer vi alt til andre og klarer ikke det finspillet som gjorde at vi kom nære målet. Winsnes viser seg igjen å være ubrukelig, men Traoré hadde en grei første omgang.

Alt i alt helt greit. Jeg satt dog å var nervøs hele kampen for scoring i mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...