Gå til innhold

Salg av pc grunnet førstegangstjeneste i juli.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå muligens førstegangstjeneste nå i juli. Og da ser ikke jeg lenger no poeng å ha en pc verdt så mye penger stående og støve ned og utdateres bort.

Her er handlelisten fra prisguide.no: https://prisguiden.no/profil/lister/114354

Rammen er forskjellig siden komplett.no ikke lenger selger OCZ ram. (Se signatur for ram.)

Dette er slik pcen min kommer til å være når jeg får byttet ut hovedkort og cpu den 12. mai.

Så lurte jeg på, hvor mye går det ann å ta for et nogen lunde heftig system verdt den prisen?

Tenker som så at det er bedre å selge den før jeg går inn i tjeneste i nord, i steden for å vente et år og evt oppdatere/selge den da.

mvh Are:)

Endret av dxspulse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er så mange komponenter, kan du fikse det selv. Slik gjør du det: Sett opp handlelisten på prisguiden (ikke hos komplett.no, siden det er usannsynlig dyrt ift. andre nettbutikker) og trekk fra valgfri prosent (+/- 30%, litt avhengig av slitasje, evt. OC, eller andre problemer) av totalen.

Lenke til kommentar

Skal gjøre det. Får håper jeg får igjen litt uansett da.

Så selv om nypris i seg selv er over det jeg har kommet frem til via prisguide, så skal jeg la dette være utgangspunkt uansett? Mest mtp. hvilken nettbutikk.

Endret av dxspulse
Lenke til kommentar

Så selv om nypris i seg selv er over det jeg har kommet frem til via prisguide, så skal jeg la dette være utgangspunkt uansett? Mest mtp. hvilken nettbutikk.

Hva mener du her? Nyprisen blir mer enn totalen du kommer fram til på prisguiden inkl. frakt, men jeg synes ikke du skal ta betalt for frakten ved bruktsalg.

Drøyt 28 500,- som ble totalen? Da er det vel ganske OK å kreve 20k for maskinen. Det mener jeg er en bra deal for deg.

Skriv en skikkelig annonse; bruk godt med bilder, pass på skrivefeil og feilformuleringer, legg fokuset på gaming i annonsen og du burde kunne få en bra pris.

EDIT: Skal det være 2 forskjellige HD 5870-kort?

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Tar ikke betalt for frakten annet enn den som forekommer for kjøper for å få tingene tilsendt.

Tenker på å ta noe sånt for den ja..

Og ja, det er meningen at det skal være to like skjermkort av forskjellig produsent. Siden det er hva jeg har.

Får prøve å legge ut en annonse når det nærmer seg at jeg skal ut i tjeneste.

[edit]

Også ser jeg at jeg har glemt en ting i lista, noe som er lydkortet. Men dette skal være på plass nå.

Så nå ble prisen på rundt 30.000,-

Men siden skjermen jeg har ikke finnes på prisguide, så går jeg ut i fra prisen jeg betalte, som var litt over 2200,- kr. BenQ G2420HD 2ms versjon.

Endret av dxspulse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...