Mys1 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg lurler på om den billigste macbook pro kan redigere i den laveste HD-oppløsningen, eller eventuelt høyere? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg har redigert 1920 x 1080 30P helt fint på min Macbook Alu 2Ghz og 4 GB og det går helt greit. Men øker jeg til 1920 x 1080 60P så begynner maskinen å slite. Kameraet mitt filmer i h.264 MP4, men rederer jeg til ProRes 422 så går redigeringen letter, men filene blir mye større. Tror ikke du vil ha noe problemer med 720P på Macbook Pro 2.4 Ghz med 4 GB minne. Jeg har dog oppgradert maskinen med SSD, og det har kanskje en god del å si for ytelsen på videoredigering. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg har redigert 1920 x 1080 30P helt fint på min Macbook Alu 2Ghz og 4 GB og det går helt greit. Men øker jeg til 1920 x 1080 60P så begynner maskinen å slite. Kameraet mitt filmer i h.264 MP4, men rederer jeg til ProRes 422 så går redigeringen letter, men filene blir mye større. Tror ikke du vil ha noe problemer med 720P på Macbook Pro 2.4 Ghz med 4 GB minne. Jeg har dog oppgradert maskinen med SSD, og det har kanskje en god del å si for ytelsen på videoredigering. Dæven, det var jo bra. Jeg filer med et Sony HDRSR11-videokamera, tror det er mpg. eller mp4-fil, kan velge 720p eller 1080p, og legger inn filene med sony-programmet som fulgte med. Du tror dette går bra? Jeg vil ikke at alt skal lagge når jeg redgirer, men du kan garantere meg dette Lenke til kommentar
SRD Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg kan ikke garantere det siden jeg vet ikke hvor bra det Sony Programmet er, og jeg vet heller ikke nøyaktig hvilken codec som blir brukt. Mens hvis du er interessert så kan jeg teste å redigere en film for deg i Imovie (følger med alle Macer) og Final Cut Studio 3. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg kan ikke garantere det siden jeg vet ikke hvor bra det Sony Programmet er, og jeg vet heller ikke nøyaktig hvilken codec som blir brukt. Mens hvis du er interessert så kan jeg teste å redigere en film for deg i Imovie (følger med alle Macer) og Final Cut Studio 3. Jeg tror jeg kan teste selv, min søster får snart en Macbook 13 til 8.500, så jeg kan teste på den Men takk ellers Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg har redigert 1920 x 1080 30P helt fint på min Macbook Alu 2Ghz og 4 GB og det går helt greit. Men øker jeg til 1920 x 1080 60P så begynner maskinen å slite. Kameraet mitt filmer i h.264 MP4, men rederer jeg til ProRes 422 så går redigeringen letter, men filene blir mye større. Tror ikke du vil ha noe problemer med 720P på Macbook Pro 2.4 Ghz med 4 GB minne. Jeg har dog oppgradert maskinen med SSD, og det har kanskje en god del å si for ytelsen på videoredigering. Men hvordan får jeg lasta ned det konverteringsprogrammet, jeg skal teste det på en mac jeg har nå. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg har redigert 1920 x 1080 30P helt fint på min Macbook Alu 2Ghz og 4 GB og det går helt greit. Men øker jeg til 1920 x 1080 60P så begynner maskinen å slite. Kameraet mitt filmer i h.264 MP4, men rederer jeg til ProRes 422 så går redigeringen letter, men filene blir mye større. Tror ikke du vil ha noe problemer med 720P på Macbook Pro 2.4 Ghz med 4 GB minne. Jeg har dog oppgradert maskinen med SSD, og det har kanskje en god del å si for ytelsen på videoredigering. Men hvordan får jeg lasta ned det konverteringsprogrammet, jeg skal teste det på en mac jeg har nå. Og det programmet, er det "flawless", altså ikke noe kvalitetstap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå