2bb1 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Hei hei. Har lyst på en "sprettkniv" eller hva de kalles. Men slik jeg har forstått det så kan den ikke være fjærbelastet, da dette er ulovelig? Så tenkte mer på noe lignende dette: Den på bildet heter tydeligvis SOG Flash Tanto, men finner den ingen plass? Noen andre gode forslag? Endret 29. april 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Fjærbelastede mekanismer i kniver har vært forbudt i en mannsalder her til lands. Grunnen er vel at slike kniver kun er brukbare til en ting,og historisk sett også kun har blitt brukt til nettopp dette. Den Sog'en ser fin ut den men det finnes da massevis av lignende foldekniver på markedet. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Jepp, men nå skal jeg ikke bruke den til å stikke ned folk i Oslos gater lørdagskvelder akkurat Og dessuten vil jeg helst ikke ha fjær, liker å åpne den selv om du skjønner. SOG-en så veldig fin ut den ja. Det finnes sikkert mange lignende, men tenkte jeg skulle høre her om noen visste om noen av god kvalitet til en ikke så alt for høy pris? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 En god kniv koster jo litt da. Cold Steel har premium kniver, de koster jo litt selvfølgelig men er suveren kvalitet. De har også noen skikkelig tøffe modeller hvis du finner en butikk som har litt utvalg. Gerber lager også lettslipte kniver hvis det betyr noe for deg. Billige kniver er alltid lagd av dårlig stål som er uhyre vanskelig å bryne/slipe opp. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 XXL selger noen Cold Steel kniver. Lenke til kommentar
TrippleNipple Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) www.topsecret.no har tilbud på en del SOG kniver atm Endret 4. mai 2010 av TrippleNipple Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) Foldekniv heter det vel. countryshop.no har i hvert fall en del foldekniver(er vel samme butikk som topsecret), kan hende du finner noe på Pentagon i Oslo også... Selges også Blackhawk kniver på armygear.com (norsk side) Husk at rustfritt stål er mykere enn vanlig stål. Endret 4. mai 2010 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Han som vet nesten alt Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 så lenge kniven ikke åpnes direkte med en knapp eller bryter er den lovlig. selv om den er fjerbelastet. hvis du igangsetter åpningen med en bevegelse. jeg anbefaler kniver som: american lawman, vaquero, pocket bushman, outdoorsman, pendelton hunter, master hunter, master hunter plus... alt dette fra cold steel Lenke til kommentar
Han som vet nesten alt Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 og sog kniven du ser etter heter sog flash 1... den finnes f.eks på amazon.com eller amazon.com/uk Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Eventuelt kan du dra til nordby i sverige og kjøpe en for 70 kr, funker helt greit, har hatt min i 2 år nå Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Eventuelt kan du dra til nordby i sverige og kjøpe en for 70 kr, funker helt greit, har hatt min i 2 år nå Second that! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Hvilket merke er denne 70-kronerskniven? Har du bilder? Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Skal prøve å finne ut merke, og se om jeg finner kameraet Fant kameraet men ikke kniven, har vel lagt den en lur plass etter hytteturen. Er gankse lik denne: http://topsecret.no/ds_product_info.php?cPath=57&products_id=2186 "Håndtaket" er gankse likt. Knivbladet er noe lengre og er kamuflasjefarvet og har "sagtenner" innerst på bladet. Håndtaket er sort og ruglete. Tror ikke det er noe spesifikt merke Endret 30. juni 2010 av medlem-173043 Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Sjekk ut kershaw sine Min "blur" Lenke til kommentar
flory Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 En god kniv koster jo litt da. Cold Steel har premium kniver, de koster jo litt selvfølgelig men er suveren kvalitet. De har også noen skikkelig tøffe modeller hvis du finner en butikk som har litt utvalg. Gerber lager også lettslipte kniver hvis det betyr noe for deg. Billige kniver er alltid lagd av dårlig stål som er uhyre vanskelig å bryne/slipe opp. på ebay får du Cold Steel kniver for under halve prisen. Søk på ebayselgeren "HKS" han har et sinnsykt utvalg, gode priser og kjapp levering tol norge fra usa (ca. 8 uke dager). Har selv to Cold steel kniver og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 http://www.turlageret.no/produkt/utsalg-opptil-70/kniv-verktoy/gerber-gator-fixed Denne er lett og får skalp + at den er vilt billig! 338,-kr. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) http://www.turlageret.no/produkt/utsalg-opptil-70/kniv-verktoy/winchester-engage-kniv-utsalgspris Bare 85,- kr Endret 15. juni 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) http://www.skittfiske.no/Avdelinger/friluftsliv/Kniver.aspx Endret 15. juni 2012 av [email protected] Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 En god kniv koster jo litt da. Cold Steel har premium kniver, de koster jo litt selvfølgelig men er suveren kvalitet. De har også noen skikkelig tøffe modeller hvis du finner en butikk som har litt utvalg. Gerber lager også lettslipte kniver hvis det betyr noe for deg. Billige kniver er alltid lagd av dårlig stål som er uhyre vanskelig å bryne/slipe opp. på ebay får du Cold Steel kniver for under halve prisen. Søk på ebayselgeren "HKS" han har et sinnsykt utvalg, gode priser og kjapp levering tol norge fra usa (ca. 8 uke dager). Har selv to Cold steel kniver og er kjempefornøyd. Helt enig dem har hønn bra kvalitet,men jeg er Kerzaw og Gerber fan.Så jeg holder en knapp på di! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå