OV-103 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i raske BGA minne moduler og eventuelt hvor mye de koster? Jeg skal helst ha moduler under 3ns. Neste spørsmål: Er det mer enn minne modulene som begrenser minne hastigheten på et skjermkort? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Du får ikke lodda på slike moduler. De loddet på med maskiner rett på grafikkortet. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hva har du tenkt å bruke de til? Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Hadde tenkt å bytte modulene på kortet mitt, men når jeg ser nøye på kortet så er det jo ikke vanlig overflatemonterte moduler . Jaja sånn er livet. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hadde vært litt fett om det hadde gått an, bare slengt på 1GB minne Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Hadde vært litt fett om det hadde gått an, bare slengt på 1GB minne Nja, vet ikke helt om det hadde virka. Men det burde ha funka å sette på raskere minne. Hmm.. GF3 kortet mitt har vel vanlig overflate montert ram......... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Teoretisk sett så går det, men å lodde flere ganger på et kretskort er ikke altid bra. Du skal også ha ganske bra utstyr for å klare å lodde noe slikt bra. Trur heller ikke du fort kjøpt minnemoduler i små kvanta heller så kjøpe nytt skjermkort er vel det beste og rimligste. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Tror ikke det hadde gått. Geforce 4 brikken fks støtter max 128MB ram så å lodde på 256MB hadde vel gått heller dårlig. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Bygde pc med onboard vga (Abit NF7-M) til en kompis samtidig som jeg bygde min egen (Abit NF7-S) hadde ikke jeg hatt gf4 fra før hadde jeg nok også valgt en onboard variant inntil senere... Men til poenget, NF7-S har ikke eget videominne, det stjeler ganske enkelt litt fra systemminnet... Det beste av alt er at man kan velge i bios hvor mye av rammen som skal reserveres til vga: 32, 64 eller 128... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 Tror ikke det hadde gått. Geforce 4 brikken fks støtter max 128MB ram så å lodde på 256MB hadde vel gått heller dårlig. Jeg er klar over at det å sette på mer minne ikke hadde gått så bra. Men planen min var å bytte ut mine infineon 3.3ns moduler med noen 2.2ns moduler som er sertifisert for 454MHz (909MHz DDR). Men jeg ser nå at det ikke går pga. at loddepunktene til BGA modulene sitter under modulen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå