ivaroe Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Litt kritikk av hardware.no, dere tester et kort med integrert skjermkort uten å vise ytelsen til dette skjermkortet. Hensikten med å kjøpe et kort med en integrert skjermkort løsning er faktisk å bruke dette kortet( om enn de fleste vil muligens oppgradere dette ved en senere anledning ). Generelt synes jeg at alt for mange maskinvare testere har feil fokus når de tester hovedkort, ytelses forskjellen mellom hovedkort er som oftest neglisjerbar, de burde heller se på stabilitet, kvalitet og om hovedkortet følger standardene. På det siste punktet er det alt for mange hovedkort produsenter som jukser seg til høy ytelse ved å overklokke prosessor og minne i standard oppsettet sitt slik at de får en høyere ytelse, i de fleste tilfeller belønnes slik juksing når det egentlig burde vært et minus. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Savner video tester.... Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Ja video tester hadde vært noe det Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Da foreslår jeg at dere endrer testrutinene deres ørelite grann. Hvis dere ikke senket multi på hverken HT eller minnekontrolleren så har dere jo ikke funnet maks FSB! Maks FSB ligger da alltid over maks HT/CPU-nb.. Ikke uvanlig at det er litt vanskligere å få minnekontrolleren og HT bussen til å gå over 2600MHz Dette er litt individuelt på prosessorene men kan gjerne ligge i det området der, og litt over.Senk følgende i BIOS: CPU-NB ratio, og HT-Link Speed til 8-9 og dere vil komme over 260 garantert. Endret 29. april 2010 av traveler5843 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Bare meg som ikke helt forstod klokkinga? Altså 3,5GHz virker ikke imponerende når CPU kjører stock 3,2GHz eller er det jeg som bommer? Skjønte ikke helt det med det første bilde, kansje fordi det er seint, hehe. Kansje jeg som har bomma. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 snip Jepp, skal sjekke ut dette. Bare meg som ikke helt forstod klokkinga? Altså 3,5GHz virker ikke imponerende når CPU kjører stock 3,2GHz eller er det jeg som bommer? Skjønte ikke helt det med det første bilde, kansje fordi det er seint, hehe. Kansje jeg som har bomma. Det første bildet viser kun overklokking av FSB (Buss speed i CPU-Z). Multiplikatoren til prosessoren hadde her blitt justert ned fra 16 til 10, for å unngå at prosessorens frekvens skulle bli den begrensende faktoren. Hadde multiplikatoren vært på 16, ville prosessorens frekvens blitt 4,16 GHz. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hmm, hadde sikkert også vert kjekt med en guide for de som har et hovedkort som støtter AM2+ og AM3, eller med andre ord, hvordan man oppdaterer biosen til dette formålet. Er usikkert på hvordan jeg skal gjøre dette, men det er ingen big deal for øyeblikket. Testet hovedkort har AM3-socket der bare AM3-prosessorer fungerer. En AM3-prosessor bør fungere i en AM2+-socket også med DDR2-minne, men ser ikke hvordan dette er relatert til denne testen. Er relatert FORDI, kortet i denne artikkelelen bruke AM3, samtidig som at det lissom skal virke fancy som alle de andre hovedkrotene. Men syntes ikke at det er noe spesielt fancy når det ikke kan gjøres noe så skjeldent som å oppdatere det for å skifte prosessorsokkeltype Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Matsemats: er du sikker på at du tenker og skriver rett nå Det blir jo snakk om en oppdatering for å nedgradere processor til am2+ da. Det var vel det du tenkte på?? Jeg tviler på at MSI ville komme ut med en slik bios eller om det i det hele tatt er mulig. Am2+am3 støtte var noe som var på hovedkort akkurat i overgangen når am3 kom. Jeg syns heller at man skal tenke fremover istedenfor bakover. Skal du ha et hovedkort som støtter am2+ så er det vel bare å kjøpe det, slik at du kan styre unna dette kortet... (eller kjøpe deg en am3 cpu, som er litt mere fancy) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå