Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liker du et innlegg? Si det med en pluss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulighet for å se hvilket innlegg jeg har fått pluss for? Ser at jeg har fått ett pluss på profilen min, men vet ikke hvilket innlegg det var for.

Absolutt en mulighet det burde være mulig å få til ja.

Da ville hvertfall funksjonen hatt noen form for fornuft.

Se hvilke innlegg som vekker "begeistring" og fortsette med slike innlegg.

Ellers en totalt unyttig sak vil eg si.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er det mulighet for å se hvilket innlegg jeg har fått pluss for? Ser at jeg har fått ett pluss på profilen min, men vet ikke hvilket innlegg det var for.

Jeg tror ikke det er en del av standardpakken, men en slik visning bør vi kunne få til ved anledning. Høres ut som en enkel SQL-spørring. Så må det jo lages HTML og skins. Det får vi se på.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om muligheten for å gi "+" bare var tilgjengelig for poster på f.eks. over 150 ord?

Føler "+" er ment som et middel for å si seg enig i en mening/ytring. Hva er vitsen å si seg enig i poster som f.eks. sier "Dette var bra!"...

Edit: Poenget mitt er at ytringer som er verdt til å gi "+"/si seg enig i ofte vil være av en betydelig mengde.

Endret av J-Core
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om muligheten for å gi "+" bare var tilgjengelig for poster på f.eks. over 150 ord?

Føler "+" er ment som et middel for å si seg enig i en mening/ytring. Hva er vitsen å si seg enig i poster som f.eks. sier "Dette var bra!"...

Edit: Poenget mitt er at ytringer som er verdt til å gi "+"/si seg enig i ofte vil være av en betydelig mengde.

"Hva heter den filmen som alle sa at Avatar lignet på?"

"FernGully"

"Tusen takk! Men skriv 149 ord til, jeg vil plusse deg."

• Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må teste ut denne funksjonen. Jeg setter filteret på 20 slik at jeg får luket ut alle intetsigende innlegg og kun får med meg nyttig informasjon.

Resultat i denne tråden:

post-37689-1272837847,9436_thumb.png

Kudos, TWFA - dette fungerte knirkefritt.

Hvordan stiller du inn det filteret?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må teste ut denne funksjonen. Jeg setter filteret på 20 slik at jeg får luket ut alle intetsigende innlegg og kun får med meg nyttig informasjon.

Kudos, TWFA - dette fungerte knirkefritt.

Glad for at du er fornøyd! ;)

Nå er det selvsagt en ørliten brist i det ovenstånde resonnement. Filter på 20 betyr ikke bare å luke alle intetsigende innlegg, men mange av de nyttige også. Du setter ikke bilen rett i 5. gir når du skal kjøre av gårde. Tiden vil vise hvor mange plusser gode innlegg i praksis får, og så får vi justere filteralternativene etter det.

Når det er sagt så kan nok visningn optimaliseres, som det er nå tar de filtrerte postene poster for mye plass.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Irriterende at man ikke kan se hvilke innlegg man har fått pluss for. Hvis man ikke vet selv hva man har postet bra, blir vel litt av poenget borte? Hvordan skal vi da greie å forbedre oss?

Interessant perspektiv. Du mener altså at plusser som gis skal brukes for å forbedre seg som innleggsforfatter her på forumet.

Jeg er litt uenig med dette perspektivet. Ikke bare fordi jeg mener det vil ha negative følger med seg å skulle ha en "konkurranse" om hvem som skriver de kuleste innleggene. Men også fordi jeg mener det er fullstendig unødvendig å bruke plusser som en indikasjon hvis man ønsker å forbedre seg.

Hvis man har det minste fnugg av temaet som man skriver et innlegg om, vil man sannsynligvis følge diskusjonen som følger av innlegget en skriver. Da vil man kunne se tilbakemeldinger på innlegget en skriver, og se om folk synes det er bra eller ikke. En slik tilbakemelding er langt mer verdifullt og sier en mye mer enn et pluss fra eller til, fordi det sier hvorfor innlegget er bra eller ikke. Å ha plusser blir da som smør på flesk, fordi man vil uansett normalt få mange tilbakemeldinger av den verbale typen her på forumet.

Slik jeg ser det så har plusser bare en verdifull funksjon her på forumet. Nemlig som en måte å filtrere innlegg på, slik at man kan fjerne mindre verdifulle innlegg og bare få de viktigste innleggene igjen hvis man ønsker å se fort gjennom en lengre tråd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Irriterende at man ikke kan se hvilke innlegg man har fått pluss for. Hvis man ikke vet selv hva man har postet bra, blir vel litt av poenget borte? Hvordan skal vi da greie å forbedre oss?

Litt av det samme som A-Jay påpeker, men så mener jeg det er innholdet i innleggene som skal diktere plussene - og ikke plussene som skal diktere innholdet i innleggene. Ellers er det fort at hele forumet ender opp som en slags konkurranse hvor alle prøver å skrive innlegg for å få poeng istedet for å skrive innlegg for å si sin mening. Og det er en vesenforskjell, etter min mening. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...