Mr. A Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Ser ut som det er mulig å gi pluss til det samme innlegget flere ganger. Det er litt dumt da et innlegg kan få høy "status" bare ved at en liker det. Det skal ikke være mulig nei. Så snart du stemmer på et innlegg forsvinner knappen og du ser bare telleren. Edit: Vil bare si at jeg valgte dette forumet fordi det var det enkleste jeg fant uten fansy dingser som forstyrrer, dette blir bare mere å mere likt facebook, twitter og alt det der tullet med masse fancy duppedingser. Mulig jeg må revurdere forum. Det er selvsagt synd om vi mister deg eller andre på grunn av dette. Men det er problemet med alle endringer, noen liker det og andre ikke. Vi har ingen intensjon om å være hverken flertallsdiktatur eller mindretallsdiktatur (skjønt til syvende og sist bestemmer våre eiere), men vi kan ikke kreve 100% oppslutning før vi implementerer endringer. Da ville forumet stått stille for all tid... Sosiale media er "la mode de jour", og vi må finne en balanse mellom å ikke skremme gamle brukere (som meg selv, bokstavelig talt) vekk, og det å ikke miste tilveksten av nye brukere. Geir Synes dere skal la dette være et forum og ikke et såkalt "sosialt media" som facebook (trenger ikke å nevne flere). Synes det kan være greit med en karakter på innlegget, men ikke på brukeren i seg selv. Og jeg vet med stor sikkerhet at det blir mye venne missbruk av denne + knappen og man kan risikere å hoppe over mye fin info som er kjekt å ha men som folk ikke har stemt på for at de ikke kjenner til fakta el. Sikter da til denne "visnings terskel greia som blir veldig unøyaktig med å skille fakta fra fanboy Endret 30. april 2010 av Mr. A 1 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Ser ut som det er mulig å gi pluss til det samme innlegget flere ganger. Det er litt dumt da et innlegg kan få høy "status" bare ved at en liker det. Det skal ikke være mulig nei. Så snart du stemmer på et innlegg forsvinner knappen og du ser bare telleren. Jeg ga posten din et pluss igår, det fikk jeg muligheten til idag også. Noe som jeg benyttet for å sjekke om det funket. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Rart, de postene jeg stemte på i går kan jeg ikke stemme på idag. Geir 2 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Er temmelig sikker på at jeg ga pluss til et par av postene på den første siden av denne tråden igår. Nå er alle pluss-knappene på førstesiden tilbake. Endret 30. april 2010 av Überadri Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) De jeg ga pluss til i går, der vises kun tallet og ikke pluss-symboelet. Edit: Hvis administratorene kan se hvem som har gitt pluss, da er det vel en kjapp sak å se om et navn går igjen, eller eventuelt om det er færre navn enn det er antall pluss. Endret 30. april 2010 av Bradbury Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Noen tråder - spesielt i enkelte kategorier - blir mange sider lange, hvor mye er f. eks. fanboykrangel. Da kan det være greit å kunne filtrere vekk det unyttige. Så du klarer ikke se at fanboys da vil bruke denne nye funksjonen og presse opp "sine egne" innlegg ? Bedre løsning er at moderatorer slår hardere ned på fanboy-isme. Det vil ikke forandre noe hvis du ser denne nye funksjonen i sin helhet. Visse deler av forumet vil den skape kaos, andre deler struktur. Lite gjennomtenkt idè. Har forøvrig samme problem som nevnt over, kan stemme flere ganger på samme post. Endret 30. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Joda, jeg ser problemet med kompis- og fanstemming. Men jeg tror og håper at selv fanboys vil stemme mer på de gode innleggene på egen side enn på de dårlige, og dermed vil uansett de beste innleggene få flest stemmer i sum. Denne funksjonen er forøvrig ikke ment som noen erstatning for moderering, om vi skal ta hardere på fanboyisme er en separat diskusjon vi kan ta uavhengig av dette. Geir Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Hva med at man trenger et vist antall poster. Eller må at man må ha vært medlem en stund før man kan gi pluss? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Hva med at man trenger et vist antall poster. Eller må at man må ha vært medlem en stund før man kan gi pluss? Hvorfor det? Jeg ser flere nye medlemmer som lager tråder, og er takknemlige for svar i etterkant. Hvis de vil gi brukerne som hjalp dem en pluss, burde de få lov til det. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Hva med at man trenger et vist antall poster. Eller må at man må ha vært medlem en stund før man kan gi pluss? Hvorfor det? Jeg ser flere nye medlemmer som lager tråder, og er takknemlige for svar i etterkant. Hvis de vil gi brukerne som hjalp dem en pluss, burde de få lov til det. Tenker mest på folk som faktisk lager kontoer bare for å gi seg selv eller en kompis pluss. Endret 30. april 2010 av Tanner Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Joda, jeg ser problemet med kompis- og fanstemming. Men jeg tror og håper at selv fanboys vil stemme mer på de gode innleggene på egen side enn på de dårlige, og dermed vil uansett de beste innleggene få flest stemmer i sum. Denne funksjonen er forøvrig ikke ment som noen erstatning for moderering, om vi skal ta hardere på fanboyisme er en separat diskusjon vi kan ta uavhengig av dette. Geir Mente det ikke som det heller, men det du skrev tidligere pekte i den retningen. Tror du misser poenget med hva jeg skriver her. Du kommer med mange grunner til hvorfor det skal være sånn, men kun et fåtall av grunnene holder vann. Jeg kan i hodet mitt komme opp med minimum et par tusen måter denne funksjonen kan misbrukes på, og kun noen ytterst få positive. Sier igjen, dette var en lite gjennomtenkt idè fra deres side. Endret 30. april 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Takk for tips, har endret til ditt forslag. Når det gjelder "visningsterskel" vil jeg nå hevde det går fint å bruke det som ord. På samme måte som for eksempel ordet "askefast" som medianorge elsker. Å kombinere ord for å lage nye ord som kan korte ned på mengden tekst som må skrives er da ikke så uvanlig? Klart, det går, men kan ikke regnes som god norsk. De kan således ei heller "askefast" gjøre. Men det er en annen debatt. Men kan leve med at vi møtes på halvveien, som vi har gjort. 1 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Her er jeg helt uenig med deg, Robert. Både askefast og visningsterskel er helt greie norske ord. 1 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Ja, de er helt korrekt; greie, men de er ikke gode. Det er dette jeg påpeker. Som sagt, en annen debatt. e: korreksjon Endret 30. april 2010 av R083r7 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Tror du misser poenget med hva jeg skriver her. Du kommer med mange grunner til hvorfor det skal være sånn, men kun et fåtall av grunnene holder vann. Det er meget mulig at du har rett og jeg tar feil, men for at det utsagnet skal ha noen som helst verdi må du begrunne hvorfor de ikke holder vann. At du sier det er sånn gjør det ikke til noen sannhet. Jeg kan i hodet mitt komme opp med minimum et par tusen måter denne funksjonen kan misbrukes på, og kun noen ytterst få positive. Det minner meg om en anekdote (forumbestefars privilegium) jeg har fortalt før på forumet, men som sikkert kan gjentas: Jeg og noen kamerater jeg spilte i band med var på vei ned til stampub'en (forøvrig etter nok et rykende nederlag på fotballbanen, men det er en annen historie), da vi kom opp i den evig uløselige diskusjonen om hva som var verdens beste band. (Dette var for over 30 år siden, så hvilke band det var snakk om er ikke nødvendigvis så relevant lenger.) Jeg sa min vane tro Rolling Stones, hvorpå trommis'en sa "Hah, jeg kan nevne minst 100 band som er bedre enn Rolling Stones!". Jeg kunne ikke annet enn å gripe sjansen og svare "Sett igang og nevne dem du, så skal jeg telle..." Sier igjen, dette var en lite gjennomtenkt idè fra deres side. Der må jeg få arrestere deg. Ideen er absolutt gjennomtenkt, også motforestillingene har vært oppe til diskusjon. Om vi har tenkt riktig kan selvsagt diskuteres. Geir 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Selv om jeg er sterkt imot denne nye dingsen vil jeg gjerne gjøre det beste ut av det så jeg foreslår hvis det er mulig at denne funsjonen bli fjernet fra foumdeler som legeplassen da det er veldig unødvendig, ellers har jeg ikke mere å si en det som allerede er sakt Mvh Mr.A Endret 30. april 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Hva er poenget med poenga? Hva skal man bruke disse til? Får man opparbeidet seg status blandt brukerne? Er det som antall poster bare ikke avhengig av hvor mye man gidder spamme? Blir det premiering? Må man være med på facebook for å vinne som på hw.no? Hva skjera? Kort oppsummert: Hva i alle dager er hensikten? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Utrolig så vanskelig det skulle være! Det er jo bare å lese denne tråden. Kort oppsummert så er poenget å lettere finne de meste interessante innleggene når du ikke har lyst til å lese alle. Når det gjelder "Ryktet" i profilen, så har TWFA gjort det klart at det er ikke noe hensikt. Den bare er der... 7 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Det blir INGEN PLUSS på deg hvertfall bradbury!!! Lenke til kommentar
eveant Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Er det mulighet for å se hvilket innlegg jeg har fått pluss for? Ser at jeg har fått ett pluss på profilen min, men vet ikke hvilket innlegg det var for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå