Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liker du et innlegg? Si det med en pluss

Anbefalte innlegg

Så lenge lekeplassen gir pluss, er hele poenget med funksjonen borte.

Hvis det var en konkurranse om å ha best "rykte", så ja, da hadde det kanskje vært greit at denne funksjonen ble tatt bort i lekeplassen. Men poenget med denne funksjonen er i all hovedsak å gjøre det lettere å finne de mest interessante/hjelpsomme innleggene, og da fungerer det fint uansett hvilket underforum man er i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en bug i skinnet som er ganske enkel å ordne. Skal ta meg av det senere når jeg har tid.

Jeg foreslår at du venter litt med det til det har fått "kjør seg inn" og folk er blitt vant med funksjonen. Så tar du og endrer så den er på samme linje som "sitat"-knappene.

Lenke til kommentar

Hvis det var en konkurranse om å ha best "rykte", så ja, da hadde det kanskje vært greit at denne funksjonen ble tatt bort i lekeplassen. Men poenget med denne funksjonen er i all hovedsak å gjøre det lettere å finne de mest interessante/hjelpsomme innleggene, og da fungerer det fint uansett hvilket underforum man er i.

Jeg tenkte mer på denne funksjonen som en slags bekreftelse på hvor pålitelig et svar fra en person er. Har altfor mange ganger lest innlegg som ikke svarer på spørsmål med mer enn en setning som en ikke kan ane om er sant eller ei, men dersom brukeren har godt rykte så er det lettere å stole på personen. Noe lignende slik eBay har.

Lenke til kommentar
Men det gjør jo at det blir unødig mye "luft" rundt denne knappen. Så jeg er fortsatt veldig for å dytte knappen ned i linjen under når folk er blitt vant med den. :)

Ja, jeg lot den være der slik at den blir mer synlig nå i starten. Så får vi flytte den når vi har fått sett an hvordan pluss-greiene fungerer i praksis. :)

Lenke til kommentar

Vips så beveger vi oss kraftig over til noe "blink/nettby-aktig" greie.

Jeg forstår tankegangen bak den men det blir håpløst når man ikke har noe grunnlag for hvordan disse tallene har kommet fram. Bare ordet i seg selv er så som så..."Pluss...max,awsome" eller hva en man skal kalle det for..

Skal vi beholde den kvaliteten som vi faktisk har her på forumet så tror jeg vi iallefall må klare å kalle funksjonene noe mer fornuftig en "nøytral", "good" og heller erstatte de med..hmm..aktiv deltager, bidragsyter og andre slike ting (gi meg en synonymordbok for pokker!) og ikke gå i den sosiale smørja som nettby og andre norske tjenester har beveget seg ut på. Vi er her for en grunn og det er fordi at dette forumet er noe helt særegent og miljøet er noe eget, ved disse små-endringene så konverterer vi alle over til samme smørja som resten av det norske nettsvevet er i dag mener nå jeg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Men hvorfor bruke engelske ord?

"Denne posten er skjult fordi posten har fått et lavere antall poeng enn det din visningsterskel er satt til å vise."?

Det korrekte ville vært "Dette innlegget er skjult fordi innlegget har fått et lavere antall poeng enn det din visningsterskel er satt til å vise.",

Ei heller noe som heter "visningsterskel".

Anbefaler å bytte til "Dette innlegget er skjult fordi innlegget har fått et lavere antall poeng enn det din terskel for visning av innlegg er satt til å vise.".

Klinger bedre i mine ører.

Takk for tips, har endret til ditt forslag. Når det gjelder "visningsterskel" vil jeg nå hevde det går fint å bruke det som ord. På samme måte som for eksempel ordet "askefast" som medianorge elsker. Å kombinere ord for å lage nye ord som kan korte ned på mengden tekst som må skrives er da ikke så uvanlig?
Lenke til kommentar

«Visningsterskel» gir en bedre flyt i språket. Jeg ville også kuttet ut «dette» i begynnelsen av setningen, da «innlegget» er i bestemt form og entall.

Tips: «Innlegget er skjult fordi det har fått et lavere antall poeng enn det din visningsterskel er satt til å vise.»

Lenke til kommentar

Som sagt, akkurat visningsterskelen er noe man kan la være å bruke hvis man ikke ser poenget.

Geir :)

Hvorfor skal man egentlig ha den visnings terskelen, den sier jo ingenting om at det innlegget ikke inneholder noe som kan hjelpe på noen måte, hvis man synes ting som er skrevet er dumt så kan man jo heller bare hoppe til neste innlegg

Mvh Mr.A

Edit: leif

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man egentlig ha den visnings terskelen, den sier jo ingenting om at det innlegget ikke inneholder noe som kan hjelpe på noen måte, hvis man synes ting som er skrevet er dumt så kan man jo heller bare hoppe til neste innlegg

Jeg er enig i det du skriver. Likevel ser jeg definitivt en nytteverdi i denne funksjonen. Hvis man vil ha hjelp til et konkret spørsmål, for eksempel "hvordan animere noe med javascript", så får man gjerne mange treff (hvis det var et dårlig eksempel, så er det nok ikke vanskelig å tenke seg et eksempel selv hvor man vil få mange treff). Selv om mange av de flere hundre innleggene man da potensielt får treff på kan være hjelpsomme, så er det likevel greit å hoppe rett til de mest hjelpsomme - for eksempel er det i emnelisten med søketreffene ingenting som sier at akkurat den eller den tråden inneholder et veldig hjelpsomt innlegg, f.eks. en bruker som faktisk skrev en lengre tutorial om hvordan animere noe i javascript. En slik funksjon vil rette på dette, og gjøre det lettere å finne frem rett til dette innlegget. Og det beste er at hvis man ikke liker det, eller hvis man ikke finner så mange relevante treff, så er det bare å la være å bruke denne funksjonen.

Idé: Jeg ønsker meg en funksjon som gjør at når man søker på et forum, så kan man sortere trådene man får treff på etter hvor mange poeng innlegget med mest poeng har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på forholdet mellom signal og støy i tråden. Noen tråder - spesielt i enkelte kategorier - blir mange sider lange, hvor mye er f. eks. fanboykrangel. Da kan det være greit å kunne filtrere vekk det unyttige. Det krever selvsagt at brukerne er enige om hva som er nyttige poster. Det fungerer bra på en del forum, der har brukerne lært seg å stemme frem de nyttige. Noen kompisstemmer vil det alltid være, men hvis funksjonen brukes aktivt nok vil disse ikke utgjøre noen stor faktor.

Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på forholdet mellom signal og støy i tråden. Noen tråder - spesielt i enkelte kategorier - blir mange sider lange, hvor mye er f. eks. fanboykrangel. Da kan det være greit å kunne filtrere vekk det unyttige. Det krever selvsagt at brukerne er enige om hva som er nyttige poster. Det fungerer bra på en del forum, der har brukerne lært seg å stemme frem de nyttige. Noen kompisstemmer vil det alltid være, men hvis funksjonen brukes aktivt nok vil disse ikke utgjøre noen stor faktor.

Tror det blir vanskelig å utelukke "fanboys" på denne metoden da "fanboys" ofte samarbeider med andre "fanboys" som da ganske sikkert kommer til å stemme på hverandre

Edit: Vil bare si at jeg valgte dette forumet fordi det var det enkleste jeg fant uten fansy dingser som forstyrrer, dette blir bare mere å mere likt facebook, twitter og alt det der tullet med masse fancy duppedingser. Mulig jeg må revurdere forum.

Hvis dere bestemmer dere for at denne funskjonen skal bli så vil jeg gjerne se en plass der man kan se hvilken av innlegene sine som ble likt, for jeg har fått en + men aner ikke hvor, og jeg vil gjerne hvite hva jeg gjorde rett for å få en +

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som det er mulig å gi pluss til det samme innlegget flere ganger. Det er litt dumt da et innlegg kan få høy "status" bare ved at en liker det.

Det skal ikke være mulig nei. Så snart du stemmer på et innlegg forsvinner knappen og du ser bare telleren.

Edit: Vil bare si at jeg valgte dette forumet fordi det var det enkleste jeg fant uten fansy dingser som forstyrrer, dette blir bare mere å mere likt facebook, twitter og alt det der tullet med masse fancy duppedingser. Mulig jeg må revurdere forum.

Det er selvsagt synd om vi mister deg eller andre på grunn av dette. Men det er problemet med alle endringer, noen liker det og andre ikke. Vi har ingen intensjon om å være hverken flertallsdiktatur eller mindretallsdiktatur (skjønt til syvende og sist bestemmer våre eiere), men vi kan ikke kreve 100% oppslutning før vi implementerer endringer. Da ville forumet stått stille for all tid...

Sosiale media er "la mode de jour", og vi må finne en balanse mellom å ikke skremme gamle brukere (som meg selv, bokstavelig talt) vekk, og det å ikke miste tilveksten av nye brukere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...