Runar Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Jeg har hørt plusser er farlige, biter dem? Prøv? Nei, de "biter" ikke, og hvis du poster innlegg kun for å spørre etter pluss vil innlegget ble fjernet og du vil få utdelt en advarsel. Endret 15. august 2010 av Runar Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Jeg tuller jo, hvorfor stresse så mye om plusser. Det er bare et "rykte", klarer meg fint uten Lenke til kommentar
K-E Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det hele kan egentlig løses om dere fjerner oversikten over hvor mange "plusser" en person har.. Da slår ikke konkurranseinstinktet inn hos folk og det blir neppe missbrukt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Det er sant, og en av tingene vi har vurdert. Men vi er nølende til det. Kanskje er det bedre å stenge av for slike plusser i Off Topic, så unngår vi rene telletråder og "kjøp og salg" av plusser. Geir 2 Lenke til kommentar
K-E Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) "Kjøp og salg" av plusser er jo noe som kan foregå i andre kategorier enn "Off topic" også. Bare å sende en PM det: "Om du liker innleggene mine, så skal jeg like noen av dine!" og da er det jo fritt frem hvilke innlegg som blir likt Endret 18. august 2010 av K-E Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Det er sant, og en av tingene vi har vurdert. Men vi er nølende til det. Kanskje er det bedre å stenge av for slike plusser i Off Topic, så unngår vi rene telletråder og "kjøp og salg" av plusser. Geir Skulle vært gjort for lenge siden. Kan godt la den synlige effekten av dem være igjen og bare gjøre slik at ikke telleren går opp på profilsiden. Endret 18. august 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Ser ikke vitsen med plusser. Kvaliteten på et innlegg kan man da fint bedømme selv. Om man skal følge logikken for hvorfor dette er implementert, så tilsier den at det å være ukritisk og overfladisk er en god ting. At mange liker et innlegg betyr vel ikke at et innlegg med få plusser nødvendigvis er dårlig, og omvendt. Et forum uten plusser gir større anledning til selvstendig tenkning. Et slikt system er ikke til å stole på, det er lett å se. Enkelte ser på det som status å ha høy post-count, og poster deretter. Det er ikke vanskelig å se at et slikt pluss-system gir enda større insentiv til å "jukse litt". Samtidig må man også ta i beregning at enkelte på forumet har fler venner enn andre, og da tror jeg veien til litt "mafiavirksomhet" er kort for enkelte. Altså har systemet potensiale til å både være urettferdig og misvisende. Plussene blir mer en populæritetsgreie enn en faktisk indikator på om man leverer kvalitetsposter. Jeg synes ikke at intensjonen forsvarer implementeringen. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Jeg ser ofte mange kvalitetsposter som ofte ikke får mange pluss, samt mange tulleposter («humoristiske poster») som får en hel haug. Det gjelder selvfølgelig i hvilken del av forumet man besøker, men generelt jeg vil gå så langt som å erklære plussystemet for en fiasko. Det til side vil jeg rose innholdsansvarlige for Diskusjon.no for å prøve det ut, det viser at de er åpne for nye ideer, som er positivt. Endret 18. august 2010 av Enzyme X 5 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hva med å bare begrense antall plusser til, tja la oss si 3 plusser per dag. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Skal man ha et så begrenset antall er det like godt å droppe hele greia. 2 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Uenig, om man begrenser antall plusser man kan gi ut per dag vil man slippe å ha alle disse "overfladiske" plussene på idiotiske innlegg. Selvfølgelig ville de fortsatt forekomme, men ikke i like stor grad. Hadde personlig foretrukket om man kun kunne gi en pluss hver dag (eller enda mindre). e:selvfølgelig ingen limit på hvor mange man kan få per dag. Endret 18. august 2010 av Vowels 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hva er egentlig poenget med plussene? Det har jo alt vært vist hvordan det hele kan utvikle seg til en konkuranse. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hva er egentlig poenget med plussene? Ingenting. Er nett som med antall innlegg. Kan ikke brukes til noenting, bortsett fra showoff som er fullstendig bortkastet. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Har sett at noen fortsatt kan sitere et innlegg og skrive +1 for å gi sin støtte/vise at de er enig. Dette kan det jo være to grunner til. 1. De ønsker å få flere innlegg. 2. De ønsker å "offentlig" gi sin støtte, på en måte kopiere et innlegg og poste det som sitt eget, med eget brukernavn. Ingen kan jo se hvem det er som har gitt pluss til et innlegg. Hva med å ha en slik ordning at man kan trykke på plussen og se hvem som har gitt pluss? A lá slik man kan gjøre på åpne avstemninger. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Da ville man også fort kunne oppdage det "o store misbruket" med plusser... Sukk... Fjern hele skiten. 2 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Med fjerning av anonyme plusser, kan det gi oss brukere muligheten til å rapportere misbrukere (se for eksempel telletråde, 1500-2000 + fra en teit tråd), som da mister muligheten til å plusse, og alle pluss de har gitt blir fjernet (joda, noen 'bra' plusser går tapt, men slipper missbruket). 4 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Enig med fjerning av anonym pluss, under innlegget skulle det vært mulig å se hvem som har plusset. 3 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Enig med fjerning av anonym pluss, under innlegget skulle det vært mulig å se hvem som har plusset. Den støtter jeg. Da blir det nok slutt på pluss spammere 3 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Bryr folk seg virkelig så mye om plussene? Ser jeg har 38 plusser, aldri tenkt over det før og har aldri sett et av innleggene mine bli plusset. Skulle det bli status å ha disse plussene er det bedre at de fjernes. Så en som kommenterte noe i går og i singaturen sto det "Jeg trenger flere plusser -->" Idiotisk synes jeg.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå