Latias Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Enig. Hvorfor ikke dele ut advarsel til slike folk? Er jo misbruking av en funksjon som egentlig skal være nyttig. Nå hjelper det ikke å si at folk har ulik oppfatning av hva som er nyttig, for det er egentlig ingenting nyttig med telletråder. 1 Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Her er et perfekt eksempel på at venne + forekommer veldig mye Eksempel Mange har nesten 300+ noe som ikke kommer fra gode innlegg men spam, det sier ikke noe om at den personen skriver gode innlegg, men at de spammer mye iverfall fjern det fra ot delen og alle tulle forum deler som ikke har noe med gode eller dårlige innlegg å gjøre, synes like godt dere kan restarte den greia i samme slengen så de ikke sitter med sine tusenvis av anbefalinger fra forumbrukere som er venner av dem som spammer hverandre for å få opp tallet. Trenger ikke resettes så lenge de fra OT slettes... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Eg får ikke sove om nettene eg. Bare ligger og tenker på alle kompispoengene noen her inne har. 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det er tragisk at noen gidder å missbruke denne fantastiske funksjonen slik. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Utdrag fra telletråden: "du glemte å gi meg +1" Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Utdrag fra telletråden: "du glemte å gi meg +1" Tom waits for alice Speedfrog Hvilket sier sitt.. Hvem tror du bidrar mest med gode og fornuftige poster her på forumet? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Synes de burde ha blitt gitt en kraftig beskjed og det burde ha vært fjernet muligheten for å gi + i dvs ot forum Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 De har vel ikke gjort noe som er mot retningslinjene, så da er det vel heller ikke noe å irettesette dem for... Hvorfor lager folk så stor sak av dette med disse plussene? Hvem bryr seg om hvor mange enkelte brukere har? Poenget med å ha denne funksjonen er ikke noe annet enn at det skal være lettere å finne de beste/morsomste/whatever innleggene, og i så måte fungerer det helt greit. Går du inn på "Den store telletråden" (eller hva faen den het) så kan du ikke forvente å finne kvalitetsmateriale. Derfor er det bare å ignorere de plussene som er gitt der. Det er ingen premier til de som har fått flest plusser. Hvis du velger å danne deg et inntrykk av en bruker ut ifra hvor mange plusser han har, da er du på bærtur. 4 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Heilt enig, men som Tom waits for alice har sagt tidligere er det dessverre ikke en innebygd funksjon i systemet som vil kreve arbeid. Men slik missbruk ødelegge dessverre funksjonen svært mye, håper faktisk dem tar initiativet og få ordne det slik at deler av forumet der den ikke er relevant er funksjonen avslått. 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 De har vel ikke gjort noe som er mot retningslinjene, så da er det vel heller ikke noe å irettesette dem for... Hvorfor lager folk så stor sak av dette med disse plussene? Hvem bryr seg om hvor mange enkelte brukere har? Poenget med å ha denne funksjonen er ikke noe annet enn at det skal være lettere å finne de beste/morsomste/whatever innleggene, og i så måte fungerer det helt greit. Går du inn på "Den store telletråden" (eller hva faen den het) så kan du ikke forvente å finne kvalitetsmateriale. Derfor er det bare å ignorere de plussene som er gitt der. Det er ingen premier til de som har fått flest plusser. Hvis du velger å danne deg et inntrykk av en bruker ut ifra hvor mange plusser han har, da er du på bærtur. Hva søren er poenget med funksjonen da? Om jeg vil finne gode innlegg, så vil jeg ikke ende opp med 40.000 innlegg fra telletråden pga plussorgien som foregår der. Dersom funksjonen ikke bidrar noe positivt til forumet, ser jeg ikke poenget med å ha den.. Å finne de beste/morsomste/nyttige innleggene, så vil jeg ikke få innlegg fra en som har 300 'poeng' fra en telletråd. Patetisk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Herregud så latterlig folka i telletråden er. "Du har glemt å gi meg pluss"?? pluss-funksjonen burde slås av i off topic, eller så burde hele greia fjernes igjen. Den mister all verdi nå. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Du sier ikke det. Å i tillegg har jeg ikke sett en admin her inne på tråden på en stund Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Om jeg vil finne gode innlegg, så vil jeg ikke ende opp med 40.000 innlegg fra telletråden pga plussorgien som foregår der. Så vidt det er meg bekjent, så finnes det ingen funksjon for å automatisk hente frem poster fra hvor-som-helst med et visst antall plusser. Dermed kan du kun snuble over postene i telletråden ved å bevisst klikke deg inn på denne tråden. Før telletråden ble linket til her, så hadde jeg aldri besøkt den. Jeg har heller ingen intensjon om å besøke den igjen og derfor gir jeg fullstendig faen i hvor mange plusser som gis der. Hvorfor bry seg!? Dersom funksjonen ikke bidrar noe positivt til forumet, ser jeg ikke poenget med å ha den.. Å finne de beste/morsomste/nyttige innleggene, så vil jeg ikke få innlegg fra en som har 300 'poeng' fra en telletråd. La meg fore dette inn med teskje... Dersom du leser en lang tråd hvor nesten alle innleggene er veldig lange, da har du kanskje ikke lyst til å lese alle disse. Ser du at et av disse har tre-fire plusser, da er det en viss sannsynlighet for at det er verdt å lese dette innlegget. Et annet innlegg uten noen plusser er kanskje bare en lang samling med ikke-sammenhengende søppel fra ende til annen. Forfatteren av dette innlegget har kanskje fra før flere tusen plusser fra telletråden, men det vet du jo ikke med mindre du sjekker profilen hans. Hva hver enkelt bruker har totalt sett er med mindre fullstendig uten betydning når du leser en tråd. Patetisk. Ja, en treffende beskrivelse på de som sutrer over at folk for plusser de ikke har fortjent. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Men så er det jo slik at alle pluss poengene blir lagret på profilen din. Så da kan du jo gå å sjekke på den profilen hvor mange pluss den personen har, og få et inntrykk av hvor troverdig den personen er. (troverdig, eller hva man nå skal kalle det) Har man fått 300 pluss i telletråden er det bare tull. Uansett så er det moderatorer som bestemmer, og dem kan da bare bestemme at det ikke er lov..? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Er vel strengt tatt administratorer og innholdsansvarlige som bestemmer slikt. Moderatorer har nok lite med dette å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Ja, var det jeg egentlig mente. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Men så er det jo slik at alle pluss poengene blir lagret på profilen din. Så da kan du jo gå å sjekke på den profilen hvor mange pluss den personen har, og få et inntrykk av hvor troverdig den personen er. At totalscoren vises i profilen har aldri vært ment å være der som en indikasjon på kvaliteten på innleggene til denne brukeren. Jeg blir ikke overrasket om denne oversikten forsvinner fra profilen etter hvert. Den er der i dag uten noe poeng. Skulle den fungert som en kvalitetsindikator, så måtte det ikke bare bli umulig å gi pluss i enkelte forum, men det måtte også være mulig å gi minus. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg er veldig enig i det du sier bortsett fra det med minus. Det hadde nok IHVERTFALL tatt av. Spamme ned folk med minus for morro skyld osv. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Det kunne enkelt ha blitt løst ved at det kun hadde vært mulig å gi minus til innlegg som allerede har positiv score. Når det er sagt så er jeg helt klar på at jeg synes det er en dårlig idé i det hele tatt å beholde totalscoren i profilen. 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg synes det er en bra idè så lenge man fjerner plussfunksjonen fra OT-forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå