Gå til innhold

Liker du et innlegg? Si det med en pluss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner godt hva du mener Prophet, men problemet i så måte er at det er ikke noen "opprinnelig" hensikt. da annet en det åpenbare. Ja, jeg skulle også gjerne sett noen klart definerte retningslinjer for bruk av pluss, samt å deaktivere i enkelte kategorier. Men som Geir sier er dette per i dag ikke noe man bare kan slå av og på i dertil egnede kategorier, men må aktiveres på forumet som helhet. At dette ved en senere anledning kan aktiveres og deaktiveres ser jeg på som en selvfølge, altså at en slik funksjon vil komme på plass. Men drift er som vanlig presset og ting går _sent_. Dessverre.

Så om noen vil plusse for bæsje-innlegg kan man ikke gjøre noe med dette per i dag, annet en å blir oppgitt. En annen ting man bør tenke på er at i realiteten må brukere også bestemme helt og holdent selv hva de ønsker å fremheve. Det er en kjensgjerning at forumet har en klar overvekt av unge gutter, der kanskje bæsj fortsatt er litt gøy. Hva angår DNFK har vel den aldri hatt rykte på seg for å holde høy kvalitet. Husk at dette er også en ny funksjon som kanskje mange synes er artig å prøve ut, er derfor lett å plusse litt i vilden sky.

Ta tiden til hjelp, viser det seg at dette er totalt fåfengt, er jeg den første til å anbefale å deaktivere denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Hva angår å nullstille poeng, ser jeg ikke helt hensikten ved det. Er ikke det også en smule urettferdig for de som _faktisk_ har fått en pluss fordi deres innlegg var velskrevet og inneholdt et bra innhold?

Det er selvsagt et problem. Nå er jo alle poengene som gis idag uettferdig mot for eksempel vår venn Simen1 som har nesten 45 000 gode innlegg som han ikke kommer til å få poeng for...

Geir :)

Lenke til kommentar

R083r7: Det er jeg som har gitt deg ca. 40 stk av dine plusser. Jeg skulle bare teste hvor mange rangeringer det fantes på veien opp mot excellent, og du ble dermed et tilfeldig offer. Unnskyld og værsågod på samme tiden.

Er enig i at det burde være en max grense for antall plusser per dag.

Lenke til kommentar

Jeg har bare 16 plusser, men har allerede "excellent".

Problemet her er at IPS, utvikleren av IPB har sett det som en god ide og la poengfiltreringen nederst i tråder og poengrangeringen på profilen (Med "normal", "excellent" osv.) bli bestemt fra samme system. (Hvordan de fikk den "geniale" ideen vet de vel neppe selv :wee: )

Så jeg kan f.eks la det bli mye vanskeligere å få "Excellent", men da blir det samtidig lagt til mange flere unødvendige valg i filtreringsvalget i tråder, som f.eks 100, 500 osv.

Det er grunnen til at den beskrivelsen nå er temmelig lav. ;)

Oppdatering: Har nå erstattet alle titlene med en strek. Etter tips fra R083r7 ble det smilefjes.

Endret av TSP
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jeg få lov til å anbefale at "plussing" deaktiveres i denne tråden? Eller at de ikke teller mot den telleren du har i profilen? For per nå så har TWFA 247 "pluss", men 180 av disse stammer fra de to første innleggene i denne tråden. Litt misvisende, spør du meg :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er det mulig å trekke tilbake pluss man har gitt? Det hender at man forhaster litt, noe som har skjedd med meg.

Foreløpig ikke, men jeg har opprettet sak om det i trackeren.

--------------

Noe JEG lurer på er hvor mange poeng en post må ha for å bli merket "populær post".

Lenke til kommentar

Tja. Er vel en mening med at nåløyet skal være trangt. Men kanskje en halvering, altså 25 plusspoeng? Sett veldig få innlegg med så mange plusspoeng enda, så tror ikke det er noen fare for at annethvert innlegg får utmerkelsen: "Populær post".

Mens vi er inne på det synes jeg forresten teksten bør forandres til: "Populært innlegg", eller kanskje bare: "Populær". Preben har tidligere endret disse halvdårlige oversettelsene. Denne er intet unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...