Gå til innhold

Lettvekts bærbar til designarbeid under 6000 kr (gjerne mye billigere)

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en ny bærbar, og hadde lenge siklet på Asus UL30VT, men mens jeg ventet på at den skulle bli billigere har Acer Timeline X kommet ut, med sine Ci prosessorer. Acer Timeline X 3820T og Asus UL30VT går begge for 5690 kr nå.

Jeg bruker ikke PCen til spilling, det går mest i grafisk arbeid (Adobe Photoshop, InDesign, Illustrator, gjerne samtidig) og litt 3D Studio Max, Inventor (CAD) og videoredigering. Hjelper det med dedikert grafikkløsning til denne type arbeid? (UL30VT har G210M, mens 3820T bare har Intel HD).

Jeg reiser en del og setter pris på god batteritid (5 timer +) og lav vekt (< 2 kg).

Bør jeg gå for UL30VT eller 3820T eller finnes det andre gode anbefalinger? Eller kan jeg vente på et større prisfall i den eldre generasjonen bærbare?

Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med disse modellene?

Endret av onle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Har hørt mye bra om Timeline serien til Acer, den så også ut som det kraftigste alternativet.

Vil råde deg til og bruke mest mulig penger ettersom du skal bruke pcen til det du skal, eller det vil si, jo mer du betaler jo mer komfortabelt blir det og drive med de programmene du nevner. Sier seg nesten selv at du ikke greier og få en bærbar superpc til under 6000 kroner som gjør alt du vil smertefritt, det er en grunn til at profesjonelle kjøper arbeidsstasjoner til 70 000 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...