Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvilke adsl modem bør jeg kjøpe?kaster snart zyxel modem i veggen,problem med server også

Anbefalte innlegg

Har fått en zyxel multimodem p2602hwt,ustabil,har også en server problemer der også og problem med xboxene som guttene mine bruker,

Hadde et speedtouch modem før og det virket mere stabilt,nå er jeg lei det nye modemet fra telenor,noen som har forslag på hvilke modem jeg bør kjøpe,foreksempel speedtouch 510i,516i,585i,546t eller 780wlt,med det nye har jeg også problemer med at ip addressen ikke oppdaterer seg automatiskt på dyndns.com når jeg for strøm brudd eller at nettet ramler ut hjemme,må gå inn manuelt og oppdatere på dyndns hjemme side,har lagt inn dns serveren på modemet men det fungerer ikke automatiskt,tror det fungerte på gamle modemet jeg hadde thomson 547t tror jeg men det ble defekt så jeg fikk den nye fra telenor som jeg dessverre ikke liker,så noen som kan å har lyst til å hjelpe meh her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver at modemet er ustabilt og så lister du opp en del problemer som er assosiert med router-delen av Zyxel-boksen.

Betyr det at du forsåvidt har stabil forbindelse mot sentralen - dvs. at modem-delen av Zyxel-boksen fungerer bra -, men at problemene ligger i routeren? I så fall kunne det jo være et forsøk verdt å sette opp Zyxel'en i "bridge mode", dvs. at den kun brukes som et rent ADSL-modem. (Dersom dette er teknisk mulig, da.)

Da trenger du en ren router (evt. m/WiFi innebygget) i tillegg til å ta seg av pålogging, DynDNS, DNS, port forwarding, osv. Her vil du kunne få ulike anbefalinger. Jeg har gode erfaringer med D-Link, men andre vil heller ha Linksys eller Netgear (eller ...)

Er du på jakt etter en ren erstatning for Zyxel'en, så er det ikke sikkert det som fungerer ypperlig for en annen nødvendigvis vil fungere bra for deg. Det kommer an på både sentralen og linjen. (Jeg har brukt en ST780WLT som slet med både modem-delen og router-delen.)

Lenke til kommentar

nettet hos telenor har vært ustabilt,har feil meldt det kommer montør til uka,men har problemer med at serveren min hos dyndns ikke oppdaterer seg automatiskt,når nettet faller ut,det er en plage,må gå inn manuelt på dyndns siden oppdatere så er det ok,kan ikke så mye om dette men lært meg litt mye av å lese litt på nettet,sønnn min spiller mye xbox,så det priblemet for jeg ta senere,han for noen ganger nat problemer og noen ganger ikke,men må finne ut det på serveren først,har satt ip på automatiskt men fungerer ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...