abene Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Sandisk lanserer ny minnepinne som skal gjøre sikkerhetskopiering enklere. Les mer Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det der er vel ingenting å skryte av. Har selv en BAT-fil på minnepinnen min som pakker filer nyere enn x antall dager inn i et komprimert arkiv. Kan ikke bli enklere (og billig) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 geir: Er det åpen kildekode? Sagt på en annen måte: Har du lyst til å dele fila med oss i en kodeboks eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hmm... Simpel backup på windows; xcopy /E/D/C/Y x:\source\*.* y:\target /E = Subdir's (også tomme). /D = Dato, source filer nyere enn dem på target. /C = Fortsetter selv om feil. /Y = Unngå spørsmål. Lenke til kommentar
subsequent Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 En minnepinne er ikke akuratt egnet som backup. Flytte filer fra og til, men som backup er det veldig usikkert. Lenke til kommentar
Islandwindtrondheim Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Denne har da vært tilgjengelig lenge? http://www.teknologia.no/2009/11/omtale-sandisk-ultra-backup/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Tiltman: Fin start, men den kommandoen gir hverken komprimering eller klarer å skille på nye og gamle filer. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 geir: Er det åpen kildekode? Sagt på en annen måte: Har du lyst til å dele fila med oss i en kodeboks eller noe sånt? Selvsagt kan jeg det Bruker forresten winrar, pga kommandolinjeversjonen støtter å angi hvor gamle filer som skal tas med. Fant ikke ut av det med 7z. C:\programfiler\winrar\Rar.exe a -r -s -se -ver -tn10d -m5 -agN Backup_N O:\*.* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 ... klarer å skille på nye og gamle filer. ? (Den kopierer nye eller oppdaterte filer i forhold til de som allerede finnes i målområdet, hvorfor vil du vite hvilke som er nye?). Jeg bruker faktisk den kommandoen en del i "maskin til maskin" sikkerhetskopier. Komprimering har jeg nesten slutta helt med, delvis fordi disker er så billige, men også fordi bilder og film utgjør en stor del av datamengden og de lar seg uansett ikke komprimere allverden. Tekst (kildekode etc) er uansett i så små at komprimering ikke heller der har allverden å si. Men det er vel mitt behov. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 ... klarer å skille på nye og gamle filer. ? (Den kopierer nye eller oppdaterte filer i forhold til de som allerede finnes i målområdet, hvorfor vil du vite hvilke som er nye?). Jeg bruker faktisk den kommandoen en del i "maskin til maskin" sikkerhetskopier. Fordi når man tar backup er det en grei ide å ha flere generasjoner backup tilgjengelig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) ... klarer å skille på nye og gamle filer. ? (Den kopierer nye eller oppdaterte filer i forhold til de som allerede finnes i målområdet, hvorfor vil du vite hvilke som er nye?). Fordi når man tar backup er det en grei ide å ha flere generasjoner backup tilgjengelig... Det er jo bare og operere med ulike målområder... x:\Back1, x:\Back2, x:\Back3 osv. og ta backup til den av dem som til enhver tid innholder den eldste kopien. Eller ? Endret 29. april 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jobber selv i en elektronikkbutikk, og vi har da hatt denne inne iallefall i 2 mndr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå