RamGuy Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Da har vi sakte men sikkert begynt å rigge opp for 4-manns LAN hjemme hos meg den kommende helga! Den svakeste maskinen som vil bli benyttet kjører Intel Core E8400 @ 4.0GHz + GeForce 9800GTX+ (aka GTS250) så vi burde strengt tatt kunne kjøre hvilket som helst spill vi måtte ønske, hvert fall med tanke på maskinvarekraften vi har med å gjøre. Alle spillere har naturlig nok hver sin stasjonære maskin, med 24" skjerm, mus og tastatur så alle stiller likt på denne fronten, så det er ingen som sitter på bærbare eller liggende som kunne gjort at enkelte spill egnet seg langt dårligere enn andre! Det har egentlig ikke så mye å si om spillene vi spiller er stricktly offline LAN eller om det er Online, ettersom vi alle er koblet opp mot en Gigabit HP ProCurve switch og en 25/25mbps fiber nettlinje. Men vi er voldsomt usikre på hvilke spill vi eventuelt burde belage oss ut på, noen spill egner seg jo LANGT bedre enn andre, spesielt ettersom to av fire er jenter uten noen form for større spillerfaring overhode! De er friske og tar enhver utfordring på strak arm, men enkelte spill blir nok kanskje litt for mye til å starte med enn andre? Så det er greit med et lite utvalg av spill (kjenner et par som jobber på Gamestop som eventuelt kan låne oss det meste vi måtte ønske for helga!) så vi kan raskt bytte om det er spill som overhode ikke faller i smak hos enkelte! Vi aner som sagt ikke hva disse av motsatt kjønn foretrekker å spille, eneste de har erfart med gaming er stort sett The Sims og Singstar, så hvorvidt de vil like RTS, FPS eller gudene vet hva vet de ikke selv engang. Det som er greit er jo om vi har å gjøre med spill hvor det faktisk holder med fire spillere, så vi ikke må innblande andre tilfeldige spillere online, da de fort har et nivå som langt overgår jente og fort kan gjøre ting mer frustrerende enn gøy for de i lengden! Og jeg selv er svært usikker på hvilke spill som faktisk klarer seg med kun fire spillere, da blir de fleste FPS-spillene jeg vet om hvert fall litt for store blant annet. Vi har allerede bestemt oss for å kjøre litt World of Warcraft med nye characters, men utover det er vi helt blanke, vi har tenkt på kanskje Warcraft III + Multiplayer Tower Defence? Kom gjerne med gode forslag til spill, i alle sjangere dere tror kunne passe! Ettersom maskinvaren vår er veldig oppegående så kan det godt være relativt nye og krevende spill uten at det burde by på så alt for store problemer! Har et inntrykk at spesielt jente lar seg fascinere av visuelt pene spill, ergo blir jeg fort litt skeptisk til å dra frem spill fra år 1998-2004, til tross for at de kanskje er klassikere så er de jo ikke så pent rent visuelt lengre. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Forslag til spill: Starcraft, Warcraft 3, Diablo2, Wow(?), Alien vs predator 2! Epic på lan! Men da må man kanskje være fler, Cod 2, Battlefield 1 eller 2, Trackmania. Er vell noen fler, men Starcraft og Warcraft 3 har alltid vært slagere på Lan, blant meg og mine venner Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Som Kjetil over sier: TRACKMANIA! Og det er gratis! Lenke til kommentar
Spreeky Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Warcraft III - Ultimate LAN-spill Counter Strike - Standard Lenke til kommentar
RIP Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Company of Heroes - gøy ww2 rts som også har veldig bra grafikk Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 S.W.A.T 4 passer perfekt med 4 personer. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 S.W.A.T 4 passer perfekt med 4 personer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå