Gå til innhold

Skal oppgradere pcen hvertfall skjermkortet trenger råd fra dyktige forumbrukere.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Anbefaler deg og ta et så dyrt som mulig egentlig, for når du i senere tid skal ha nytt av resten, kan du bare beholde det, eventuelt kjøpe et til.

Men pr. dags dato er 5850 nok til de fleste spill på 1900x1200/1920x1080 oppløsning.

Når det gjelder hvilket fabrikat du skal kjøpe så har dette veldig lite og si, de fleste billigste versjonene har referanse kjøleren (referanse kjøleren er den som er av de 3 anbefalte) og noen leverer med en liten ubetydelig overklokk fra fabrikk. Noen av de dyrere versjonene har andre kjølere som ofte er stillere og kjøler bedre.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Kan anbefale å lese denne testen av 5870 med core2, X4 og i7. Er ikke store forskjeller i

spill i FPS, men han sier i konklusjonen at spillene går glattere med flere kjerner

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd5870-cpu-scaling.html

Kjører nok litt smoothere på flerne kjerner, men syns ikke det selv det er grunn nok til og måte investere i nytt hk, cpu og minne (eventuelt nytt OS pga nytt hovedkort). Det verste hadde vært vist du får for lite FPS pga få kjerner, siden da hadde du merket det konstant og ikke bare et lite hopp inn i mellom.

Lenke til kommentar

ET lite spørmål her offtopic.

Når man klokker prossesoren hvor mye volt må man øke får hver CPU FSP Frecency ? Eg klarte å klokke den opp til 1,6ghz eller Som dere ser på bildet så står FSP på 290mhz øker eg mer og restarter så vill ikke pcen starte og eg må ta ut batteriet.

post-28264-1272629863,0859_thumb.jpg

Og hvor langt kan eg klokke før eg bør gi meg? Kan tenkte meg at det er volten som stopper meg siden eg ikke øka på den. Så satser på dere kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...