Gå til innhold

Tegn Mohammed Dagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du ikke bare bløffer kan du fortelle hvilke andre mål og effekter karikaturer har?

Skal jeg kommentere resten av det du sa så er det (nesten) ingen som har ønsket å forby hele religioner fordi det finnes ekstremister innen de samme religion. Problemet er at muslimer som Aslam Ahsan som selv kaller seg moderate i høy grad støtter ekstrremistene og deres handlinger istedefor å ta avstand fra dem.

Lenke til kommentar

Jeg vil anta karikaturer ofte brukes som satire og samfunnskritikk. Ellers, hvis du leste resten av innlegget mitt, så var det ikke bare snakk om å forby, men om å få frem hvor feilaktig det blir at man som individ må ta ansvar for ekstremister bare fordi man deler deres grunnsyn om en sak.

Lenke til kommentar

Ofte er forskjellen mellom en ekstrem og en moderate muslim kun 1 ting:

Den ekstreme utfører hellig krig terror mot "vantroende", mens den moderate sitter på gjerdet og klapper i hendene. Både høylytt og ikke minst stille visst en ikke vil bli avslørt og utstøtt fra tildels naive hedning nordmenn.

...altså slike som oss nordmenn, vi er i høyestegrad vantroende i muslimers øyner. Både hedninger, og kristne hedninger. Og vi har alt for mange muslimer i Norge iforhold til folketallet, ikke minst i vår hovedstad Oslo.

At det er så mange muslimer i Norge, kan komme til å skape stygge konflikter i fremtiden.

Frankrike har begynt å slitt litt allerede nå, der de muslimske såkallte "liberale moderate" muslim barna, har lagt opprør kaos i byer med å knuse og angripe og brenne. Farlig utvikling, og før en vet ordet av det kan dem sitte en hel stat i ubalanse.

...Oslo har ingengrunn til å føle seg alt for trygg. Visst de det skjer noe i Midtøsten som dem ikke liker, så angriper dem hele Oslo byen. Slik som skjedde iforbindelse med Gaza krigen, fordi dem var forbanna på jødene.

Hva sier islam at muslimene skal gjøre? Jo følgende:

"først skal lørdagsfolket bli tatt knekken på (som er jødene) - og deretter skal søndagsfolket bli tatt knekken på (som er alle oss andre, europeere etc)...

...innen 2080 skal hele verden være underlagt islam, har mange av store ledere innen for islam sagt. Først skal Israel bli tatt knekken på, deretter USA og Europa.

Og endel naive nordmenn, hamstrer opp store mengder muslimer i Norge, og tror at det ikke vil føre til farlige konfrontasjoner og opprør i fremtiden. Før vi vet ordet av det, har Hisbolla, Hamas og slike grupper fått fotfeste her i landet også, og da står vi i samme realitetshelvete som Israel, med ekstreme muslimer som ønsker å ta kontrollen fra de "vantroene regimet"...

...og det vil skje, med engang muslimene har blitt mange nok her i landet. Og plutselig blir såkallte moderate muslimer om til mer ekstreme muslimer, slik som vi såg antydninger til her i Oslo under Gaza krigen.

At vi tegner noen Muhammad tegninger, er en bitte liten bagatell, iforhold til hva muslimene faktisk gjør mot "vantroende". Dem har ingen respekt for oss, og ingen respekt for folk som ikke er muslimer, det blir dem opplært til fra islam.

Og vi har ingen grunn til å stole på dem, fordi islam sier at før eller siden skal alle underette seg islam eller få føle konsekvensene - altså hellig jihad terror mot oss vantroene ikke muslimer.

Så vær så snill og ikke syt, visst vi ønsker å tegne en Muhammad tegning som motsvar - til at muslimene ikke kan tvinge islamske regler nedover hodene på oss. En religion og kultur som ikke engang naturlig hører hjemme i Norge.

Endret av IDF
  • Liker 1
Lenke til kommentar
...altså slike som oss nordmenn, vi er i høyestegrad vantroende i muslimers øyner. Både hedninger, og kristne hedninger. Og vi har alt for mange muslimer i Norge iforhold til folketallet, ikke minst i vår hovedstad Oslo.

At det er så mange muslimer i Norge, kan komme til å skape stygge konflikter i fremtiden.

Frankrike har begynt å slitt litt allerede nå, der de muslimske såkallte "liberale moderate" muslim barna, har lagt opprør kaos i byer med å knuse og angripe og brenne. Farlig utvikling, og før en vet ordet av det kan dem sitte en hel stat i ubalanse.

Muslimsk idyll i Oslo:

Sosialistene vet at vi vil få mye mer av dette fremover, men fortsetter å importere så mye muslimer som mulig til Norge.

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, AP er sosialdemokratisk. Det er også fullt mulig å ønske muslimer velkommen til landet uten å være sosialist. Jeg vet heller ikke om noen som har sagt at de ønsker å gjøre Oslo om til en muslimsk by, så det vil jeg gjerne ha en kilde på.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om hvem det er som har gjort Norge til et "flerkulturelt samfunn". Dette til tross for at det aldri har vært tatt opp i Stortinget, aldri stått på et av regjeringspartienes partiprogram og aldri har det vært folkeavstemning.

På slutten av 80-tallet og første halvdel av 90-tallet var det, med unntak av ett år med borgelig regjering, Arbeiderpartiet som hadde makten. Og det var på denne tiden at det flerkulturelle Norge tok form. Arbeiderpartiet åpnet grensene! Og det uten å spørre oss.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt feil å sutre over provokasjoner, akkurat som de ikke har noen verdi. Er det verdiløst at Gorgoroth har en brent kirke på platecoveret sitt? Er det verdiløst at Satyr skriker ut om å drepe kristne?

Selvfølgelig kan det være stor kunst i provokasjoner. Om jeg tegner en karikatur av Muhammed som blir voldtatt av en kamel, da lager jeg ikke den for at muslimer skal like den, jeg lager den for at de som hater islam skal like den. Og hvem faen skulle sutre eller klage over det? Da er det på tide å våkne opp!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg vet heller ikke om noen som har sagt at de ønsker å gjøre Oslo om til en muslimsk by, så det vil jeg gjerne ha en kilde på.
Det er resultatene av politikken de sosialisteiske partiene har ført de siste tiårene. Og det har ikke akkurat manglet på advarsler. Vil du si at de er fullstendig inkompetente og ikke forstår konsekvensene av egen politikk?

Og ja, jeg er fullt klar over at den primære agendaen deres har vært å få inn flest mulig kulturelt tilbakestående analfabeter som lever av sosial hjelp da disse mest sannsynlig vil stemme sosialistisk.

Lenke til kommentar

Og ja, jeg er fullt klar over at den primære agendaen deres har vært å få inn flest mulig kulturelt tilbakestående analfabeter som lever av sosial hjelp da disse mest sannsynlig vil stemme sosialistisk.

Igjen - kilde? Du spyr ut påstand etter påstand, men jeg kan ikke se at de er basert på noe annet enn dine egne fordommer, antagelser og generaliseringer. Dette blir jo bare svada og oppgulp.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

At sosialistenes politikk har gjort at Oslo snart har muslimsk flertall er det ingen som kan bestride. Man har da kun 2 alternativer:

a) Det har vært en ønsket politikk fra sosialistene å gjøre Oslo muslimsk.

b) Sosialistene er stokk dumme og skjønner ikke konsekvensene av egen politikk til tross for alle advarsler.

Take your pick!

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Trodde det var borgerlig styring i Oslo?

Jeg ser bare 2 alternativer at Oslo har blitt som det er med tanke på "dette er pga sosialistisk politikk":

a) borgerlig inkompetanse

b) borgerlig ansvarsfraskrivelse

Endret av Ducktoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva så om Oslo skulle få muslimsk flertall? Muslimer er ikke enige. Noen er sunni-muslimer, andre er sjia-muslimer. Noen er konservative muslimer, noen blander mye østlig kultur inn i religionen, andre er moderate og moderne muslimer. De aller fleste er faktisk moderate muslimer. Noen går til moskéen, andre gjør det ikke. Og de stemmer alt fra Rødt til FrP.

At folk er muslimer er like lite et problem som om folk er kristne eller jødiske. Problemet er når noen er fundamentalistisk i sin tro, det er det heldigvis ikke så mange som er.

Lenke til kommentar

1. Regjeringen vi har i dag er ikke sosialistisk. AP har klart det største flertallet, og størst innflytelse, og de er sosialdemokratiske. Ikke sosialistiske.

2. Det er en påstand som ikke nødvendigvis er gitt fra din side om at Oslo snart har muslimsk flertall. Fra SSB: "Det bor innvandrere i alle landets kommuner. Oslo har den største andelen, med 160 000, 27 prosent av befolkningen i hovedstaden.". 27 % av Oslos befolkning er innvandrere. Vi kan heller ikke anta at alle 27 % er muslimer, spesielt ikke siden vi har flest innvandrere fra Europa, og ingen av de fire største innvandrer-landene er muslimske. Hvis vi ser på hvor stor prosent muslimer vi har i Oslo, så finner jeg dette: "Blant dem som bodde i Oslo, var de muslimske trossamfunnene de største med nær 40 000 medlemmer ved inngangen til 2008. Dette tilsvarte 7 prosent av befolkningen i Oslo" Også hentet fra SSB. Tallene er to år gamle, og kan godt være litt høyere i dag, men fortsatt svært langt fra et muslimsk flertall.

Dermed er vi allerede temmelig langt fra ditt grunnleggende premiss, og dine noe unyanserte og kunstige alternativer er dermed basert på et luftslott.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...