wilberforce Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kom med noen sammenligner som kan brukes da, siden ingen av de andre eksemplene her i tråden kan brukes i følge deg. 1 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hva om du starter med å finne mitt første innlegg, wilber, og kommenterer det? Nå er jeg uansett blitt irritert nok for i kveld, så nå går jeg og legger meg. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg savner noen eksempler fra deg da jeg mistenker at du kun er ute etter dialog og nyanseringer når det kan gagne deg og det du tror på. 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Dette innebærer et stort antall vakre jomfruer som de kan meske seg med til evig tid.Har lurt litt på hvor de tenker disse damene skal komme fra. Om søsteren deres dør, blir hun da jomfru i himmelen for en annen selvmordsbomber? 2 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hva om du lar være å mistenke og å vri det jeg sier til det som passer deg? Hva om du heller leser mitt første innlegg og svarer på det? Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Altså, masse jomfruer er jo bare stress. Hadde det ikke vært bedre å få sesonger med playboy modeller som er litt mer drevne i faget de så tydeligvis er der for å utøve? 1 Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hadde den tegningen vært med Obama, Budweiser og Playboy hadde det visstnok vært helt ok og veldig morsom karikatur i Dagbladet. Dobbeltmoralismen lenge leve! Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Hva om du lar være å mistenke og å vri det jeg sier til det som passer deg? Hva om du heller leser mitt første innlegg og svarer på det? Jeg har lest ekstremt mye av disse bortforklaringene du forsøker deg på så nå ber jeg bare om noen få rene eksempler i stedet, for å se om ordene dine står i stil med handlingene. Endret 6. mai 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Vet du hva sammenheng er, robertaas? Hva med forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet? Eller situasjonsbetinget, fordommer, tidligere erfaringer, intoleranse og polariseringer?Ja, jeg vet hva sammenheng er. Prøver du å si at om det bare er nok "forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet" så kan fargene på solbrillene dine være et angrep på meg? Så hvis noen forteller deg at de ble såret av en Muhammed-tegning, så ville du sagt at det var en myte? Betydde det at de løy?Neida, det kan selvsagt forekomme, men om noen blir sterkt såret av en tegning av en fantasifigur, det være seg Muhammed eller Donald Duck, eller av fargene på dine solbriller så er det en sak for psykiatrien. Endret 6. mai 2010 av robertaas Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Vet du hva sammenheng er, robertaas? Hva med forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet? Eller situasjonsbetinget, fordommer, tidligere erfaringer, intoleranse og polariseringer?Ja, jeg vet hva sammenheng er. Prøver du å si at om det bare er nok "forhistorie, nåværende situasjon, bakenforliggende spenninger og minoritet" så kan fargene på solbrillene dine være et angrep på meg? Ja fordi ingenting kan visstnok sammenlignes med Muhammed-karikaturene slik at de som prøver å sensurere de gjennom å si at fornuften er å særbehandle de som føler seg støtet av de kan være uangripelige gjennom å aldri kunne bli stilt til veggs for det de sier. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hva om du lar være å mistenke og å vri det jeg sier til det som passer deg? Hva om du heller leser mitt første innlegg og svarer på det? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224871&st=0&p=15581230entry15581230 Enig med Rata101. Merkelig hvordan enkelte vurderer sine egne prestasjoner. Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Det ble tyst... Her er forøvrig en som har hatt tegn Muhammed-dag alene tidligere og måtte i dag bøte med en springskalle på et universitet i Sverige. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10006037 Endret 11. mai 2010 av wilberforce Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) http://www.palibandaily.com/2010/05/08/polish-pop-star-faces-two-years-prison-for-blasphemy/ polsk sangerinne må kanskje sitte inne 2 år for å spøkt om bibelen som om ikke spøke om paven i italia var nokk til fengsel så skjeer også dette Endret 11. mai 2010 av Evilfish Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Her er Muhammed voff voff, springskall meg kom igjen Mulla Krekar, jeg er klar: Endret 11. mai 2010 av IDF Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 her er en jøde. nøff nøff. now. your point is? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Poenget mitt er at denne tråden handler ikke om jøder. Hold deg til topic, eller start en egen tråd om tegn en jøde dagen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) http://www.palibandaily.com/2010/05/08/polish-pop-star-faces-two-years-prison-for-blasphemy/ "Under Poland’s draconian blasphemy law, simply offending someone’s religious sensibilities can earn you hefty fines and even imprisonment." Skal vi se: -det finnes mer enn én religion i Polen som krever at alle skal tro på en bestemt gud og følge bestemte regler. -det finnes alltid noen som blir støtt når man bryter påbudene til deres religion => Absolutt alle i Polen har brutt deres blasfemilov. Endret 11. mai 2010 av robertaas Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Ja jeg er en mistenkelig fyr. Fornøyd nå? South Park Hitler og greier, det burde vel bringe balanse i galskapen, eller hva? Burde jo det, siden det var jødene bak south park som tegnet Muhammed i bamsedrakt også. Endret 11. mai 2010 av IDF Lenke til kommentar
wilberforce Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Her er bilde fra saken: Jeg skjønner godt at South Park / Comedy central sensurerte episoden da det er viktigere å ha et fint liv enn å bli en martyr. Desto viktigere er det å ufarliggjøre disse tegningene slik at de blir en ikke-sak og en slipper lignende hendelser i fremtiden. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 det ville vært like pointless some denne tråden.Har du for vane å bruke så mye tid og energi på alle "pointless" tråder?og hva er det så farlig å gjøre narr av andre en muhammed?, at du bare vil gjøre narr av 1 religion synes jeg har en baktanke og er mistenkelig.Det er ikkeno farlig, bare du klarer gjøre det i riktig tråd. Har du problemer med å skjønne at hver tråd har et tema? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå