abene Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Eizo lanserer ColorEdge CG245W - en 24,1-tommers LCD-skjerm med innebygd kalibreringssensor og selvkalibreringsfunksjon. Les mer Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Nyheten er snart 1 mnd gammel Lenke til kommentar
Moppskaft Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Veldig som du skifter mellom Eizo og EIZO. Trodde dere hadde sluttet med det? Og er dette reklame? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Nyheten er snart 1 mnd gammel Og så? - Jeg synes det var en fin artikkel. Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hehe, jeg viste ikke en gang at en skjerm trengte kalibrering. Jeg ser bilder og filmer godt på den skjermen jeg har. Det man ikke vet det savner man heller ikke, hvis det gir mening. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Hehe, jeg viste ikke en gang at en skjerm trengte kalibrering. Jeg ser bilder og filmer godt på den skjermen jeg har. Det man ikke vet det savner man heller ikke, hvis det gir mening. Det er ikke nødvendig med kalibrering for å få ting til å se bra ut på din egen skjerm. Det klarer du fint med å leke litt rundt med innstillingene i skjermmenyen og til skjermkortet. Jobber du derimot med bildebehandling og trykksaker som skal publiseres, er det et must å ha kalibrert skjermen slik at man vet at de fargene man ser på skjermen, også er slik fargene kommer til å være på det ferdige trykket. Litt kjedelig å ha ett landskapsbilde der himmelen ser akkurat passe blå ut på skjermen, men når det kommer tilbake fra trykkeriet er den mer lilla? Endret 29. april 2010 av ventle Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hehe, jeg viste ikke en gang at en skjerm trengte kalibrering. Jeg ser bilder og filmer godt på den skjermen jeg har. Det man ikke vet det savner man heller ikke, hvis det gir mening. Ignorance is bliss. Det man ikke vet har man ikke nytte av heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå