Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tidenes dårligste netthandel opplevelse - Amentio


Anbefalte innlegg

Ved feilprising har butikken rett til å avbryte handelen, så lenge det er rimelig å anta at det er feilprising, så kan man diskutere om 400kr lavere enn alle andre tilsvarende produkter er rimelig grunnlag for å anta at det er feilprising.

 

Uansett, i dette tilfellet er denne loven relevant, hvor lenge tror dere urimelig lenge er...:

 

§ 21. Rett til oppfyllelse

 

Er leveringstiden kommet uten at tingen er levert, kan forbrukeren likevel fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse.

 

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

 

Forbrukeren taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart du har krav på det skjermkortet. De må bare levere. Hvis de ikke kan levere det kortet, så må de levere et tilsvarende kort uten at du skal betale noe mer. Men hvis andre butikker kan levere kortet, så kan de også. Hvis du ikke gidder å krangle mer kan du få tilbake pengene.

 

Det lønner seg ofte å kontakte forbrukerrådet for å få hjelp til slike saker.

 

Taker så mye for støtten, både Kaaz og andre som har sendt mail og foruminnlegg. Amentio ringte meg på morgenen i dag og forklarte at det har skjedd en glipp, i all hovedsak fordi det ikke ligger noen oppfølging i det gamle systemet de har byttet ut. Han som ringte lovte også at de skal innskjerpe rutinene slik at dette ikke skjer om igjen. Behandlingen jeg fikk samt at det ikke ble sendt erstatningskort var altså en feil. Jeg håper virkelig det stemmer, for da har det kommet noe virkelig godt ut av innlegget. Vi er alle tjent med at nettbutikkene tar service, og ikke bare pris på alvor.

 

Amentio rydder opp i denne spesifike saken ved å sende med et nytt XFX kort som er tilsvarende det jeg betalte for, og setter i tillegg inn en sum som erstatning for rentetapet den tiden pengene har stått på deres konto uten at det har kommet varer.

 

Jeg er fornøyd med løsningen, og avslutter derfor saken mot dem.

 

Håvard

 

Glad vi fikk en løsning på det. I slike saker så hjelper paragrafer og lover lite, selv om vi skulle hatt rett. Vi skal ha såpass empati og medfølelse ovenfor våre kunder at vi løser dette før det løper 5 mnd. Dette skal som forklart på telefonen ikke kunne skje i vårt nye system, og det er litt av grunnen til at vi byttet. Tar også en grundig gjennomgang på kundesupport.

 

Har forresten lagt en null-ordre på XFX 5870 kortet som er pakket og klar til utsendelse fra vårt lager i Trondheim samt refundering av rentetap til avtalt kontonr :)

Lenke til kommentar

Handle bare fra butikker med eget lager. Safe bet er Komplett, MPX, DustinHome, Netshop. Det er verdt de ekstra kronene. Det er som regel også verdt de ekstra kronene å kjøpe et LITT dyrere produkt som er på lager, fremfor et med usikker leveringsdato. Men altså kan man ikke stole på lagerstatusen til webmercs-butikker som Amentio, Multicom osv.

Lenke til kommentar

Handle bare fra butikker med eget lager. Safe bet er Komplett, MPX, DustinHome, Netshop. Det er verdt de ekstra kronene. Det er som regel også verdt de ekstra kronene å kjøpe et LITT dyrere produkt som er på lager, fremfor et med usikker leveringsdato. Men altså kan man ikke stole på lagerstatusen til webmercs-butikker som Amentio, Multicom osv.

 

Ja, Netshop virker skikkelig safe ut i fra hva man leser på dette forumet... :p Ellers er jeg enig i at hvis man vil ha varene ASAP er det greiest å bestille fra butikker med eget lager. Amentio har forøvrig skiftet til et annet system enn WebMercs, og får eget lager.

Lenke til kommentar

Handle bare fra butikker med eget lager. Safe bet er Komplett, MPX, DustinHome, Netshop. Det er verdt de ekstra kronene. Det er som regel også verdt de ekstra kronene å kjøpe et LITT dyrere produkt som er på lager, fremfor et med usikker leveringsdato. Men altså kan man ikke stole på lagerstatusen til webmercs-butikker som Amentio, Multicom osv.

 

Hei Nator. Ser at du har postet dette innlegget tidligere på en annen tråd også. Virker som du har hatt en dårlig handel hos oss? Vært fint om du gir oss et saksnr eller ordrenr så vi får sett hva som har skjedd her slik at vi får avdekket evt. feil.

 

Angående lagerstatus så blir denne kontinuerlig oppdatert i vårt nye system.

 

Mvh

Chris

Lenke til kommentar

Jeg har lest tidligere også at Amentio venter med å sende ut varer til de kan tjene på dem. Det er vel en metode de kan bruke for å holde seg lavt i pris. Legge ut varer rimeligere enn de andre for så å sende dem ut når prisen har sunket nok til at det lønner seg å selge.

 

Mistanken din er forøvrig korrekt. Jeg kjøpte og betalte kortet mens det kostet 2300 eller deromkring. Nå nekter de å sende kort, mest sannsynlig fordi innkjøpsprisen nå er høyere. Kanskje de endelig sender kort om et års tid når de kan gå med overskudd på det.

 

Dette sa vi kom til å skje laugh.gif¨

 

Det var en del noobs som bestillte til 2300kr i håp om at de skulle få det til den prisen, selv om de visste at det var feilprising.

 

At det kommer overraskende på at man ikkje får kortet er tull og vas! new_yes.gif

 

Jeg har selv dårlig erfaring med Amentio, så har ikkje brukt dem siden den gang, og anbefaler dem heller ikkje til noen.

 

 

Hei Nizzen. Det er riktig at det kom endel bestillinger på produktet. Det var jo en skikkelig god pris :) Forøvrig har det vært hyggelig om du kunnet sendt oss ditt saksnr eller ordrenummer slik at vi kan sjekke hva som forårsaket din dårlige erfaring med oss.

 

Mvh

Chris

Lenke til kommentar

Jeg har lest tidligere også at Amentio venter med å sende ut varer til de kan tjene på dem. Det er vel en metode de kan bruke for å holde seg lavt i pris. Legge ut varer rimeligere enn de andre for så å sende dem ut når prisen har sunket nok til at det lønner seg å selge.

 

Mistanken din er forøvrig korrekt. Jeg kjøpte og betalte kortet mens det kostet 2300 eller deromkring. Nå nekter de å sende kort, mest sannsynlig fordi innkjøpsprisen nå er høyere. Kanskje de endelig sender kort om et års tid når de kan gå med overskudd på det.

 

Dette sa vi kom til å skje laugh.gif¨

 

Det var en del noobs som bestillte til 2300kr i håp om at de skulle få det til den prisen, selv om de visste at det var feilprising.

 

At det kommer overraskende på at man ikkje får kortet er tull og vas! new_yes.gif

 

Jeg har selv dårlig erfaring med Amentio, så har ikkje brukt dem siden den gang, og anbefaler dem heller ikkje til noen.

 

 

Hei Nizzen. Det er riktig at det kom endel bestillinger på produktet. Det var jo en skikkelig god pris :) Forøvrig har det vært hyggelig om du kunnet sendt oss ditt saksnr eller ordrenummer slik at vi kan sjekke hva som forårsaket din dårlige erfaring med oss.

 

Mvh

Chris

 

 

Joda det kan jeg gjøre :)

 

Kanskje det er på tide med forsoning :D

 

Jeg sender en pm hvis det er greitt.

 

 

Lenke til kommentar

De svarer iallefall her, er vel ikke alle nettbutikkene som gjør det :) Kan godt hende de har innsett at det er positivt med tilstedeværelse på forumet her.

 

Ser Netshop også svarte i en annen tråd her, det er da bare positivt at man får den andre siden av saken og ikke bare den som kundene presenterer? Ville sett på det som en bonus jeg.

 

Er liten vits i å være hard man på nettet...

Lenke til kommentar

Jeg har handlet hos Amentio i flere år nå, både privat og for min arbeidsgiver. Jeg har nesten bare hatt gode erfaringer med dem. Noen ganger har det blitt forsinkelser og rot, men min erfaring er at så lenge du kjenner dine rettigheter og tar det opp med dem på en grei måte så lar ting seg løse bra.

 

En annen erfaring jeg har er at omtrent alle butikker prøver seg på å slippe unna sine forpliktelser i forbindelse med rettighetene til forbrukere. Jeg antar at det er så stor konkurranse og så små marginer at de kanskje føler seg tvunget til å spare inn der de kan. Men det er ikke mitt problem, det må de som er på dette markedet ta ansvar for selv. Det lønner seg å kjenne sine rettigheter, og det får man hjelp til her:

 

http://forbrukerradet.no/

 

Bruk dem, du betaler deres lønn gjennom din skatt.

Lenke til kommentar

For det meste har jeg gode erfaringer med Amentio, dvs., jeg bestiller, betaler og de sender.

 

Problemet oppstår når et avvik fra dette skjer. Kundeservicen er ikke bra( dette var for 2 år siden, og har ikke handlet der siden).

 

- Jeg bestilte en skriver og en scanner fra de. Prisen var veldig bra. Da jeg betalte, kom det opp en feilmelding som sa at jeg måtte bestille på nytt. Gjorde det, og betalte på vanlig måte.

 

Senere fikk jeg 2 bekreftelser, og ble trukket 2 ganger. Ringte kundeservice. Intet svar( ringte over 10 ganger). Sendte mail. Intet svar.

 

Til slutt fikk totalt 2 skrivere og 2 scannere. Prøvde å bruke angrefristen, men de plukket ikke opp pakken engang, så jeg ble snyltet for ytterligere 200 kroner i frakt. Solgte de til slutt for 80% av nypris på Finn.no

 

Siden har jeg boikottet de.

Lenke til kommentar

Amentio rydder opp i denne spesifike saken ved å sende med et nytt XFX kort som er tilsvarende det jeg betalte for, og setter i tillegg inn en sum som erstatning for rentetapet den tiden pengene har stått på deres konto uten at det har kommet varer.

 

Jeg er fornøyd med løsningen, og avslutter derfor saken mot dem.

 

Håvard

 

Thumbs up :)

Lenke til kommentar

Veldig så fart amentio fikk fart på forumet nå. Har dere begynt å legge om litt rutiner på kundeservice?

 

Hei Flimzes :) Vi har hatt store forandringer det siste året. Forandret på endel rutiner og bemannet opp, så nå har vi seks svært så hyggelige og flinke karer kun på kundesupporten :)

 

PS: Kan også nevne at vi snart skal flytte inn til et mye større lokale så da blir det mye flere produkter på internlager for de som etterlyser dette.

Lenke til kommentar

For det meste har jeg gode erfaringer med Amentio, dvs., jeg bestiller, betaler og de sender.

 

Problemet oppstår når et avvik fra dette skjer. Kundeservicen er ikke bra( dette var for 2 år siden, og har ikke handlet der siden).

 

- Jeg bestilte en skriver og en scanner fra de. Prisen var veldig bra. Da jeg betalte, kom det opp en feilmelding som sa at jeg måtte bestille på nytt. Gjorde det, og betalte på vanlig måte.

 

Senere fikk jeg 2 bekreftelser, og ble trukket 2 ganger. Ringte kundeservice. Intet svar( ringte over 10 ganger). Sendte mail. Intet svar.

 

Til slutt fikk totalt 2 skrivere og 2 scannere. Prøvde å bruke angrefristen, men de plukket ikke opp pakken engang, så jeg ble snyltet for ytterligere 200 kroner i frakt. Solgte de til slutt for 80% av nypris på Finn.no

 

Siden har jeg boikottet de.

 

Hei buitre. Vi pleier å være strenge på å ha høy svarprosent på vår support-tlf og epost. Dette vil vi gjerne rette opp i hvis det har forekommet en feil fra vår side. Hvis du har kunnet sendt oss en PM med ditt saksnr eller ordrenr så hadde vi satt stor pris på dette.

Lenke til kommentar

Imponerende å se Amentio stille med forumbrukerkonto.

Tydelig at de tar dette på alvor å vil forbedre seg, som er en bra ting.

 

Personlig har jeg gått over til DustinHome etter de kom på markedet, og er svært fornøyde med dem, men skal ikke se bort fra at jeg titter innom Amentio fra tid til annen for å sammenligne priser :)

 

God Helg folkens!

 

Amentio: Hva med å opprette en egen tråd "Amentio - Kundeservice/etterspørsel/spørsmål" ?

Om det ikke allerede er gjort da :)

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Poster denne i denne tråden også, da det ser ut som det er flere som leser denne.

 

Er av akkurat samme oppfatning som mange andre inne her.

Amentio sin betydning av "på lager" er meget missvisende.

 

Bestilte en Intel X25 SSD disk på onsdag og regnet med at denne da skulle bli sendt ut på torsdag. Da eneste oppdateringen i ordren var datoen under feltet "status" ble forskjøvet en dag ringte jeg, mannen jeg snakket med sa at den skulle bli sendt ut ifra dem på torsdag.

Fredag var heller ikke ordren oppdatert (annet enn enda en forskjøvet dag),og jeg ringte igjen. Det jeg blir fortalt da er at de opererer med fjernlager og at varen ikke blir sendt ifra Amentio før på mandag og jeg er den heldige innehaver av min SSD disk en uke (!) etter jeg bestilte den!

 

Hadde jeg skjønt at "på lager" 100+ ikke betyr på lager så hadde jeg bestilt ifra Netshop.no som iallefall har ett lager, opererer med riktig beholdning og jeg får varen min innen ett par dager.

 

De skryter av å være "Norges billigste nettbutikk", men sier ingenting om at de er Norges tregeste.

 

Skuffet!

Endret av sorcer83
Lenke til kommentar

Veldig så fart amentio fikk fart på forumet nå. Har dere begynt å legge om litt rutiner på kundeservice?

 

Hei Flimzes :) Vi har hatt store forandringer det siste året. Forandret på endel rutiner og bemannet opp, så nå har vi seks svært så hyggelige og flinke karer kun på kundesupporten :)

 

PS: Kan også nevne at vi snart skal flytte inn til et mye større lokale så da blir det mye flere produkter på internlager for de som etterlyser dette.

Utmerket, siden deres har i hvert fall blitt betraktelig bedre i det siste, lenge til dere oppdaterer svenske siden?

 

Får håpe på at ting endrer seg i positiv retning nå da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...