Moosehead Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har en elgitar som jeg av og til leker litt med. Jeg lurer på om jeg kan koble den rett inn i lydkortet på pc'en, eller om jeg må ha noe annet utstyr imellom. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Burde ikke være noe problem, men du får jo ikke skikkelig el-gitar lyd, da. Jeg kjørte el-gitaren rett i stereoanlegget i gamle dager, og det virket fint (bortsett fra at det ble mono, da ). Med en fuzzboks i mellom virket det enda bedre... Lenke til kommentar
capy Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 om du har soundblaster live eller audigy1/2, så kan du plugge gitaren inn i mic-utgangen. så kan du bare hive på noen effekter i AudioHQ. låter jo ikke like bra som en gitar forsterker, men men. funker i alle fall. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har spilt inn en del på dennne måten, men da med en effektpedal i mellom og bruk av line in så jeg er ikke 100% sikker.. Husk å skru ned volumet på mic/line in helt ned så du ikke får forvrenging. Mvh. Erik Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Det er alltid teknisk sett mulig å koble gitaren direkte til PCen. Men det høres helt forferdelig ut i opptak... :wink: Lenke til kommentar
GTS Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Det er alltid teknisk sett mulig å koble gitaren direkte til PCen. Men det høres helt forferdelig ut i opptak... :wink: Stemmer! Gitar rett i mic eller line inngang=dårlig lyd Det er bedre å plassere en Mic foran forsterkeren, og ta opp på den måten. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 En enklere løsning (og mindre bråkete) vil være å kjøpe en Line6 Guitarport. Du kobler gitaren inn i denne, og Guitarporten inn i en ledig USB-port. Du kan evt. bruke en V-Amp eller Pod i stedet, det fungerer også. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Har en Behringer MX 602A tilkoblet line in på lydkortene. I denne kobler jeg så til hva det måtte være av mikrofoner og gitarer. Bruker en Shure SM57 mikrofon foran gitarforsterkeren, og må si det høres mye bedre ut enn den sterile og karakterløse lyden du får ved å koble gitaren direkte inn i lydkortet. Går vi tilbake til spørsmålet er svaret: ja. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Men har du et bra lydkort, så kan du laste ned gitar effekter. Jeg fikk veldig bra resultat med akkustisk gitar og litt enkel audigy klang. Men skal du ha ækte rør vreng, så må du ha rør. Så enkelt er det. Jeg har drevet som lyd tekniker, og i studio innspilling er det vanlig å plassere en mik framfor forsterken. En Shure SM57 gjør susen der. En SM57 gjør også susen på tam trommene! MVH Øyvind Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg prøvde med en billig elgitar, det gikk overraskende bra ( gitaren var riktignok koblet igjennom en mixer). Jeg fikk både skikkelig amerikansk køntri lyd og overdrive og heavy metal lyd på mitt audigy kort. Koblet også en halvakustisk rett på mic inngangen, det ble all right lyd, men den vrengte seg hvis man ikke stilte volumet på gitaren mye ned. Kjøp deg en Marshall forsterker til 2000kr istedet! Det er rått! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå