Gå til innhold

Artifacts ved bruk av to skjermer

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Heisann

Får tidvis artifacts på en skjerm og opplever også at den mister signalet i windows7. Tenkte kanskje det var noe feil med skjermen, men siden det skjer veldig sjeldent har jeg ikke brydd meg nevneverdig.

Har nå lagt inn ubuntu på pc'n også. I ubuntu får jeg opp artifacts konstant.

Har prøvd å bytte om på hvilken skjerm som står i hvilken plugg på skjermkortet og artifactsene vil da bytte skjerm.

Det som er litt rart er at det ikke kommer noen artifacts på den pluggen om jeg bare bruker en skjerm.

Noen som har opplevd noe lignende? Dette må da skyldes at skjermkortet er defekt på et eller annet vis? Skjermkortet er ganske så nytt og er et nvidia gtx260. Hovedkortet er et asus p5q deluxe, om det er interessant.

EDIT:

Ingen komponenter har noen sinne vært overklokket forresten

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Får du beskjeden at "skjermkortdriveren har krasjet og må restartes?" Om du får dette og i tillegg har sporadiske artifakter så er det mye som tyder på at skjermkortet ditt har den berømte "bump" feilen og er snart gåent.

Får ikke noen form for melding, nei. Kun artifacts ved bruk av to skjermer.

"bump"-feilen?

Lenke til kommentar

Selve gpu har en "Bump" eller innpakkning som beskytter den, Nvidia tabbet seg litt ut med formuleringen av denne og dermed så er det ofte at denne innpakkningen får problemer pga varmeutvikling og forårsaker defekter på gpu'en eller tar livet av den.

Antar at du får nesten stressteste skjermkortet ditt så godt du kan på en skjerms oppsett og se om du kan framprovosere feilen på nytt, du kan jo prøve occt perestroika som har en grei gpu test og kjøre den i noen timer.

Ellers så kan du jo 3dmarke i loops (kjøre testen gjentatte ganger) og se om det blir noen feil der og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...